وزیر بهداشت گفت: به مناسبت هفته دولت در طی این هفته خبرهای خوش دارویی را برای مردم داریم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت امروز دوم شهریور در حاشیه مراسم افتتاح اتاق های عمل چشم بیمارستان طرفه در جمع خبرنگاران گفت: تجهیز و ساخت هفت اتاق عمل چشم در این بیمارستان در راستای ارائه خدمت به مردم  نیازمند و زمینه خدمات چشم پزشکی است که امیدواریم بتوانیم مشابه این نوع مراکز را در نقاط دور دست راه اندازی کنیم.

وی در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران مبنی بر کمبود تخت های icu در کشور افزود: امروز  پایان اولین هفته ای است که مسئولیت وزارت بهداشت را بر عهده گرفته ام، باید توجه داشت که انجام و کاری نیاز به مطالعه و مذاکره کارشناسی و برنامه ریزی دارد بنابراین در طی یک هفته نمی توانیم بگویم که چه برنامه ای برای حل این مشکل دارم.

وی ادامه داد: مهمترین وعده ای که من به مجلس  داده ام این است که در راستای اجرا برنامه پنجم توسعه تلاش کنم و باید مديراني را برای هر کدام از بخش های حوزه سلامت انتخاب کنم که در حقیقت نگاه سلامت محور و توسعه بهداشت عمومی داشته باشم.

وی عنوان کرد: در این هفته که هفته دولت است خبرهای خوبی در زمینه ساماندهی، طراحی و ایجاد  و آرامش در حوزه دارو داریم.

 وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر برنامه های وزارت بهداشت برای بخش توریست درمانی چیست تصریح کرد: مسئولین قبلی در این خصوص خیلی موفق نبوده اند چرا که توریست سلامت مربوط به وزارت بهداشت و جامعه پزشکی نیست بنابراین نیاز به همکاری وزارت امورخارجه، سازمان میراث فرهنگی داریم و بخش خصوصی نیز باید در این زمینه به ما کمک کنند تا بتوانیم قدم های خوبی در این بخش برداریم

وی در خصوص پیشرفت های چشم پزشکی نیز تاکید کرد: واقعا باید افتخار کنیم که در زمینه چشم پزشکی خدماتمان مشابه کشورهای پیشرفته دنیا در این زمینه است و از لحاظ مهارت داشتن تجهیزات هیچ چیز کم نداریم.

وی ادامه داد: خدماتی که در زمینه چشم پزشکی در تهران ارائه می شود تقریبا در تمام مراکز استانها نیز ارائه می شود و امیدواریم که بتوانیم  این نوع  خدمات را به شهرستانها گسترش دهیم باید توجه داشت که امکانات و نحوه جراحی در تمام  نقاط کشور یکسان است و ما در  این رشته سرآمد هستیم.

وزیر بهداشت به مسئله بیمه های کشور اشاره و خاطر نشان کرد: بیمه های ما در کشور به صورت دفترچه است  و واقعا  خدمات مناسبی که باید ارائه دهند را نمی دهند  در واقع بیمه های عمق کافی ندارند و به همین دلیل است که  دهها بیمه تکمیلی در  کشور وجود دارد، امیدواریم در  آینده  منابعی از طرف دولت به ما اختصاص داده شود  تا برای تمام مردم یک بیمه قوی ایجاد کنیم.

 هاشمی تاکید کرد: هفته گذشته  جلسه ای با  حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر نفت، رئیس بانک مرکزی برگزار شد که تصمیمات خوبی نیز در تمام حوزه ها گرفته شد ما منتظر ابلاغ هستیم  زمانی که اجرا شد آنها را اعلام می کنیم./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار