كتاب«ضربت متقابل»؛ كارنامه عملیاتی لشكر ۲۷ محمدرسول‌الله تدوین گلعلی بابایی و حسین بهزاد از سوی سوره مهر برای چهاردهین بار منتشر می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره مهر،  كتاب «ضربت متقابل» در چهارده فصل با عناوین «تدبیر تعقیب متجاوز»، «اهداف طرح عملیاتی كربلا»، «شناسایی و سازماندهی»، « تلاش‌های بازدارنده»، «ضربت متقابل»، «رخنه ناموفق»، «نبرد فطر»، «همت چاره ساز»، «انتخاب راه كار»، «مصاف با دژهای مثلثی»، «مثلث سوم»، «آخرین تمهیدات»، «واپسین تكاپو» و «ترازبندی نبرد رمضان» شكل گرفته است. 
 
این كتاب به عنوان كتاب دوم كارنامه عملیاتی لشكر ۲۷ محمد رسول‌الله، درباره كارنامه عملیاتی این لشكر، در عملیات رمضان از تیر تا پایان شهریور ماه ۱۳۶۱ است. 
 
كتاب اول این مجموعه نیز با عنوان «همپای صاعقه» به تشریح نقش این لشكر در دو عملیات بزرگ فتح المبین، بیت‌المقدس (آزادسازی خرمشهر) و اعزام نیروهای آن به لبنان پرداخته و در برگیرنده وقایع دی ماه۱۳۶۰ تا ت‍ی‍ر ماه ۱۳۶۱ است. 
 
مقام معظم رهبری در دست نوشته‌ای بر حاشیه این كتاب آورده‌اند: «كتاب‌هایی مانند «ضربت متقابل» و «همپای صاعقه» باید كتاب‌های رایج دست كاركنان در سطح سپاه و خانواده‌هایشان باشد. این كتاب نقش فرماندهان را در جنگ برجسته می‌كند كه چگونه فرماندهان سپاه و ارتش وارد صحنه دفاع مقدس شدند و عملیات‌های موفقی را انجام دادند...وظیفه فرماندهان ترویج، نشر و عرضه این كتاب‌ها به حد كافی در جامعه است.» 
 
این كتاب در دوازدهمین دوره جایزه كتاب سال دفاع مقدس به عنوان اثر برگزیده در زمینه پژوهش انتخاب شده شده بود. 
 
گفتنی است كتاب «ضربت متقابل»؛ كتاب دوم كارنامه عملیاتی لشكر ۲۷ محمد رسول‌الله تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است كه در ۱۰۰۷ صفحه و با تیراژ ۲۵۰۰ جلد توسط سوره مهر منتشر می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار