وزیر امور خارجه ایتالیا در تماس تلفنی با ظریف، انتصاب وی را به سمت وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران تبریک و برای او آرزوی موفقیت کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، خانم اما بونینو وزیر امور خارجه ایتالیا در تماس تلفنی با ظریف، انتصاب وی را به سمت وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران تبریک و برای او آرزوی موفقیت کرد.

طرفین در این گفتگو، موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی از جمله موضوع هسته ای کشورمان و بحران در سوریه و استفاده از سلاح شیمیایی علیه مردم بی دفاع این کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
 
ظریف در این تماس تلفنی، هر گونه استفاده از سلاحهای شیمیایی را مخالف اصول انسانی و مقررات بین المللی دانست و آن را قویاً محکوم کرد.
 
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به گزارشاتی که استفاده از این سلاحها توسط گروههای تروریستی در سوریه را تایید می نماید، افزود: ما در تماس نزدیک با دولت سوریه هستیم و آن دولت اطمینان داده است که هرگز از این سلاحهای ضد بشری استفاده نکرده و کمال همکاری را با کارشناسان سازمان ملل برای بازدید از مناطق آسیب دیده انجام خواهد داد.
 
ظریف تاکید نمود که جامعه بین الملل می بایست در مقابل استفاده تروریستها از سلاحهای شیمیایی واکنش جدی نشان داده و این اقدام را محکوم نماید.
 
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار