روحانیون تاجیک با اشاره به حمایت گروه‌های سلفی از حکومت‌های سکولار و سرمایه‌گذاری مراکز اطلاعاتی خارجی بر روی آنها، حضور این گروه‌ها را برای ثبات و امنیت ملی و منطقه‌ای خطرناک برشمردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، "زبید‌الله رازق" رئیس آکادمی اسلامی حزب نهضت اسلامی "تاجیکستان" با بیان این که در ابتدا مناسبات دولت "تاجیکستان" با سلفی‌ها خوب بود اما پس از احساس خطر، فعالیت این گروه ممنوع اعلام شد، گفت: امروز‌ه دولت "تاجیکستان" به دلیل انتخابات قریب‌الوقوع ریاست جمهوری در این کشور نمی‌خواهد با سلفی‌ها برخورد تندی داشته باشد، زیرا می‌داند که سلفی‌ها از هر طریق ممکن از موضع حزب خلق دموکراتیک (حزب حاکم) و نامزد آن در انتخابات ریاست جمهوری حمایت می‌کنند.

 
رئیس آکادمی اسلامی حزب نهضت اسلامی "تاجیکستان" با اشاره به این نکته که سلفی‌ها همیشه از موضع حکومت‌های سکولار دفاع می‌کنند، گفت: مثال روشن این گفته‌ها را می‌توان در حوادث اخیر مصر مشاهده کرد که حزب سلفی «النصر» از موضع حکومت نظامی‌ این کشور که در نتیجه کودتای نظامی بر سر قدرت آمده و اسلام‌گراها را تحت فشار قرار داده است، حمایت می‌کند.
 
این در حالی است که به عقیده برخی از روحانیان تاجیک، سلفیه شکل مدرن شده وهابیت است و پیروان آن از جانب مراکز اطلاعاتی خارجی سرمایه‌گذاری و حمایت می‌شوند، ضمن این که حضور آنها برای ثبات و امنیت کشور خطرناک است.
 
داملا «معروف رحیم‌اف» امام‌خطیب مسجد «سرآسیا» شهر دوشنبه نیز در سخنانی در این زمینه اظهار داشت که در پس‌زمینه این حرکت، دولت‌های ثروتمندی مانند عربستان سعودی و قطر قرار گرفته‌اند که برای گسترش تعالیم سلفیه تلاش زیادی به خرج می‌دهند.
 
وی در ادامه تصریح کرد که این حرکت‌ها می‌خواهند با از بین بردن فرهنگ مردم کشورها، ایدئولوژی خود را پیاده سازند.
 
این مسئله در حالی است که پیروان مذهب سلفی اجرای هر امر و فرمان رهبران کشورها را واجب می‌شمارند و از آنها به عنوان «آل‌الامر» یاد می‌کنند.
 
انتهای پیام/

منبع:فارس
برچسب ها: گزارش ، باشگاه ، خبرن ، اران ، سیاست ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار