مدیر کل شهرسازی و طرح های شهر شهرداری تهران گفت: امروز شهرداری از دادن پروانه ساخت در ارتفاعات جداً خودداری می کند.

پاکساز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:با توجه به اجرای طرح تفصیلی از ابتدای سال 91 حد مجاز ساخت و ساز مسکونی در ارتفاعات بر اساس پهنه بندی های صورت گرفته ضوابط خاص خودش را دارد.

وی با بیان این مطلب که کاربری حریم گردشگری و تفریحی است  و محیط سکونت در آن منتفی شده است ادامه داد: خط محدوده شهر تهران عمدتاً در منطقه یک هزار و 800 ، در منطقه 2و 6 هزار و 600 و در منطقه 22 هزار و 400 متر است با این توضیح که هر نقطه ای شرایط خاص خود را دارد.

پاکسازی در خصوص شرایط تغییر خط محدوده اذعان داشت: در صورت نظم و حکم شورای عالی شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی امکان تغییر خط محدوده وجود دارد و لازم الاجرا است، همچنین در حیطه اختیارات کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران هم است که در شرایط خاص مصوبه ای تصویب کند اما تصمیمات غیر کارشناسی نمی گیرد.

مدیر کل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران در پایان در خصوص پلاک هایی که درگذشته بالاتر از خط محدوده ساخته شده اند خاطر نشان کرد: پلاک هایی که در گذشته اقدام به ساخت و ساز کرده اند و پایان کار از شهرداری دریافت کرده اند در سال های آینده در صورت تخریب و نوسازی شهرداری اجازه ساخت نمی دهد؛ همچنین بعد از اجرای طرح تفصیلی شهرداری از صدور پروانه ساخت خودداری می کنند.
برچسب ها: پلاک ، شهرسازی ، شهردرای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار