نوشت افزار يکي از مهم ترين ابزار تبليغات و تاثير گذاري بر افکار و قلوب انسان ها و يکي از بهترين شيوه هاي مورد استفاده در جنگ نرم محسوب مي شود .

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ هر فرد جامعه که مارک يا برند خاصي را حمل مي کند بايد بداند خواسته يا ناخواسته در همه جهان نماينده و پرچم دار آن شرکت يا کمپاني و يا مليت پشتيبان آن برند شناخته ميشود .

حضور افراد با لباس و يا نوشت افزار و يا حتي کيف منقش به برند ها و تصاوير کاراکتر هاي خاص درجامعه به خودي خود تبليغات گسترده اي را براي کمپاني يا شرکت صاحب آن برند به همراه خواهد داشت .

از اين رو استفاده ملل از نماد ها و برند هاي ملي کمک بسزايي در ترويج و ياد آوري کاراکتر ها و نماد هاي ملي آنان خواهد بود .

دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران نيز که با صرف هزينه هاي گزاف در جنگي تمام عيار شبيخون فرهنگي را به ناتوي فرهنگي مبدل ساخته و به توليد انيميشن ها و کارتون ها و يا فيلم ها و سريال هاي مختلف ،جذاب و فانتزي مي پردازند امروزه به بتهرين وجه ممکن اين برنامه ها و کاراکتر هاي آنهارا پردازش کرده و در ذهن مخاطب ماندگار مي کنند . 

حال آنکه دستگاه هاي فرهنگي تا کنون از چرايي اين اقدامات غافل نبوده و مي دانند که تاثير گذاري شخصيت ها و کاراکتر هاي اين نوع توليدات که روزانه و مستقيما با مخاطب اجتماع  دست و پنجه نرم مي کنند به طور ويژه بدنبال ناتوي فرهنگي است . اما مسئله مهم اين است که چرا براي تقابل بااين مسئله هنوز راه حلي از سوي مسئولين ارائه نشده است . 

آنجا که دشمن به ارائه نماد ها و کاراکتر هاي تاثير گذار در جوامع هدف مي انديشد ،مسئولين فرهنگي مي توانند با استفاده از کاراکتر ها و شخصيت هاي فراوان تاريخ ايراني اسلامي کشورمان به ايجاد برند ها و نماد هاي متعدد بپردازند و جبهه تقابل با جنگ نرم دشمن در اين ناتوي فرهنگي را ايجاد نمايند . 

از آنجا که غرب کاراکتر ها و شخصيت هاي کشور مارا به خوبي شناخته و به تاثير گذاري آنان به طورقطع آگاه است بدنبال ايجاد کاراکتر ها و شخصيت هاي جايگزين رفته و متاسفانه تا کنون چند قدمي از مسئولين فرهنگي جلوتر بوده اند . 

اما اکنون و در آستانه آغاز سال تحصيلي جديد برخي از فعالان فرهنگي به استفاده از تصاوير شخصيت ها و کاراکتر هاي مطرح کشورمان از جمله تصاوير شهداي هسته اي و بازيگر نقش مختار ثقفي و همچنين نماد هاي علمي و دفاعي کشور روي آورده اند که ايده اي به جا و مثمر ثمر خواهد بود . 

با توجه به مباحث مطرح شده و آشنايي با تاکتيک هاي بصري دشمن در جنگ نرم عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ، خانواده ها نيز در تحقق پيروزي بر اين تاکتيک هاي رذيلانه و سخيف دشمن زبون ملت ايران نقش مهمي را ايفا مي کنند . 

خانواده هاي ايراني با خريد مارک ها و برند هاي ايراني اسلامي و توجه به شخصيت هاي ايراني اسلامي مي توانند در جهت دهي به افکار جوانان و نوجوانان خود به سمت و سويي مناسب براي ساختن آينده اي سرشار از اميد و واقعيت ها را براي آنان رقم بزنند .

جريان هويت بخش جاذبه هاي بصري دشمن در اين عرصه به همت مردم ايران اسلامي با خنثي سازي صد درصدي مواجه خواهد شد چرا که هويت ايراني اسلامي جامعه ما کامل ترين و برترين هويت براي همه نسل ها شناخته شده و امروزه همه جوامع دنيا بدنبال الگو برداري از اين هويت و اين نوع زندگي هستند . 
عقيل توحيديان
انتهاي پيام/
برچسب ها: افزار ، ملی ، فرهنگی ، مدارس ، راهکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار