نخست وزير دولت قانوني فلسطين، مذاكرات سازش بين تشكيلات خودگردان و رژيم غاصب صهيونيستي را محكوم به شكست دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري آسيا "اسماعيل هنيه" نخست وزير دولت قانوني فلسطين در باريكه غزه در سخناني اظهار داشت: توافقنامه اوسلو و بازگشت به مذاكرات سازش خارج از اجماع ملي بوده و با گزينه مقاومت و انتفاضه‌اي كه در شرايط كنوني سرزمين‌هاي فلسطيني را فرا گرفته است، تناقض دارد.

وي در ادامه با بيان اينكه ما در شرايط كنوني و با آغاز اين مذاكرات در سايه اختلاف گسترده در موازنه قدرت،‌ غيبت اجماع ملي و همچنين در سايه تحركات سخت در منطقه در برهه حساسي قرار گرفتيم، افزود: ما مذاكره اسرائيل با مذاكره‌كننده فلسطين را رد مي‌كنيم.

نخست وزير دولت قانوني فلسطين همچنين در بخش ديگري از سخنان خود بر ضرورت عقب‌نشيني طرف فلسطيني از مذاكرات سازش و ايجاد استراتژي فلسطيني بر اساس پايان يافتن اختلافات و ايجاد وحدت ملي كه حقوق و آرمان ملت فلسطين را حمايت كند، تاكيد كرد.

"هنيه" در ادامه بازگشت به مذاكرات با طرف اسرائيلي را محكوم به شكست دانست و اضافه كرد: اسرائيل چيزي به فلسطيني‌ها اعطا نخواهد كرد همانطوريكه ملت فلسطين هرگونه دست كشيدن از حقوق و آرمان خود را قبول نمي‌كند.

وي با بيان اينكه كشتار و شهرك‌سازي در كرانه غربي رود اردن پيام اسرائيل براي ملت فلسطين است، خاطرنشان كرد: اين دور از  مذاكرات پوششي بيش نيست چرا كه جنگ با فلسطيني‌ها در خلال كشتار مردم بيگناه، شهرك‌سازي و يهودي‌سازي قدس و همچنين ادامه محاصره غزه از سوي دشمن اسرائيلي ادامه پيدا خواهد كرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار