مقامات سازمان جنگلباني آمريکا اعلام کردند با توجه به پيش بيني هاي انجام شده در خصوص افزايش سرعت وزش باد طي روز يکشنبه، آتش سوزي در جنگلهاي ايالت کاليفرنيا گسترش پيدا خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگـزاري آلمان ، آتش سوزي در جنگلهاي کاليفرنيا که از 17 ماه اوت آغاز شد تا کنون بيش از 500 کيلومتر مربع از جنگلهاي اين ناحيه را از بين برده است.
 مقامات اداره جنگلباني آمريکا بعد از ظهر روز يکشنبه از مهار هفت درصدي اين آتش سوزي خبر دادند.
بر اساس پيش بيني هاي انجام شده، گسترش اين آتش سوزي طي روزهاي يکشنبه و دوشنبه ادامه خواهد داشت.
در همین حال مسئولان ايالت کاليفرنياي امريکا روز يکشنبه اعلام کردند ادامه آتش سوزي در جنگل هاي اين ايالت منابع آب و برق شهر سانفرانسيسکو را تهديد مي کند. 
آتش سوزي در جنگلهاي کاليفرنيا که از 17 ماه اوت آغاز شد تا کنون بيش از 500 کيلومتر مربع از جنگلهاي اين ناحيه را از بين برده است.
 فرماندار کاليفرنيا در شهر سانفرانسيسکو، که در فاصله حدود 200 مايلي غرب اين آْتش سوزي قرار دارد، حالت فوق العاده اعلام کرده است. دليل اعلام حالت فوق العاده در سانفرانسيسکو اين است که اين شهر بخش اعظمي از برق خود را از منطقه تحت تاثير اين آتش سوزي تامين مي کند. مسئولان ايالتي گفتند آتش سوزي به تاسيسات تامين آب و برق شهر سانفرانسيسکو آسيب رسانده است.
آتش بيش از چهار هزار هکتار از اراضي جنگلي اين پارک را کاملا سوزانده است. آتش نشانان براي مهار کردن سرعت گسترش آن مجبور به قطع برخي درختان شدند. بخش هاي از اين پارک ملي به علت اين آتش سوزي بسته شده است. 
سرعت و وسعت اين آتش سوزي در حدي است که مسئولان اطفاء حريق کاليفرنيا با کمبود نيرو مواجه شده اند و اوايل اين هفته مذاکراتي را با پنتاگون براي اعزام نيروي کمکي آغاز کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار