پرنده‌های قالی نمایش عروسکی از استان اردبیل در پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کشور که در اراک برگزار شد، اکثر جوایز را نصیب خود کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ پانزدهمین جشنواره کشوری نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان مرکزی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور سید صادق رضایی مدیرعامل کانون، جمعی از مسئولان استان مرکزی و مدیرکل‌های مراکز کانون کشور برگزار شد از ناهید اللهویردیزاده مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل به دلیل برگزاری شایسته پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی تقدیر شد.

در این مراسم فعالیت جدید نمایش سایه‌نمایی که برای اولین بار توسط کانون پرورش فکری اردبیل ارائه شد و مورد توجه قرار گرفت.

سایه‌نمایی، اجرای نمایش با دست زیر نور می‌باشد که برای اولین بار در پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی منطقه‌ای اردبیل توسط داریوش علومی کارشناس هنری استان اجرا و مورد استقبال عموم قرار گرفت این نمایش به صورت وِیژه در جشنواره کشوری اراک اجرا شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با سه اثر در بخش آزاد، اعضای کانون و مربیان و تربیت‌یافتگان کانون در جشنواره کشوری شرکت کرده بود که با درخشش اعضای و مربیان خود توانست بخش اعظم جوایز جشنواره را به دست آورد.

گرگ‌نامه، مرغک بودن و یخی که عاشق خورشید شد به ترتیب در گروه (الف، ج و د) رتبه‌بندی شدند.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به فاطمه برمال برای نمایش عروسکی پرنده‌های قالی از مرکز شماره یک کانون استان اردبیل تعلق گرفت.

در بخش نویسندگی محمدتقی اسماعیلی برای نمایش پرنده‌های قالی از مرکز شماره یک کانون استان اردبیل لوح تقدیر و جایزه نقدی هیئت داوران جشنواره را دریافت کرد.

در بخش کارگردانی یاسر هاشم‌زاده از کانون استان کردستان برای نمایش گرگ‌نامه لوح تقدیر و جایزه نقدی هیئت داوران جشنواره را به دست آورد.

همچنین نمایش‌های «بزک جنگلی شاه» از کانون استان سیستان و بلوچستان به خاطر ارائه هویت بومی و محلی و استفاده از گویش و زبان محلی، نمایش «سنگ‌ها بی‌گناهند» از کانون استان آذربایجان‌غربی به دلیل ایده خلاق در نگارش متن، نمایش «به دنبال فلک» از کانون فارسان چهار محال و بختیاری به خاطر شیوه خلاق در اجرا و نمایش «موری‌ها و تارتاری» از کانون استان آذربایجان‌غربی به خاطر نظم گروهی را شایسته تقدیر دانست/س.

برچسب ها: اردبیل ، نمایش ، عروسکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.