نخبگان موتور توسعه هر کشور هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،مسئول پیگیری سند چشم انداز نظام و نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در پنجمین کارگروه بسیج علمی پژوهشی و فناوری در ساری با اشاره به اینکه چشم انداز آرزو نیست ضرورت بقاست،گفت:نخبگان در تصمیم سازی و تصمیم گیری و رسیدن به توسعه در همه زمینه های اقتصادی ـ فرهنگی ـ اجتماعی ـ علمی ـ سیاسی نقش مهمی در کشور دارند.

مداحی افزود:برای رسیدن به سند چشم انداز 1404 در کشور باید به توسعه یافتگی در همه زمینه ها و برتری اندیشید و هویت اسلامی -ایرانی را حفظ کرد،الهام بخش در جهان اسلام بود و تعامل و همکاری سازنده با دیگر کشورها داشت.

وی با بیان اینکه محوریت این چشم انداز فرهنگ که همان هویت اسلامی ـ ایرانی است،گفت:این هویت به راحتی بدست نیامد تا به راحتی از دست برود و باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

مسئول پیگیری سند چشم انداز نظام و نخبگان در مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تاکنون 33 درصد این سند تحقق یافته است،افزود:برای تحقق یافتن این سند باید چشم انداز استانی با توجه به ظرفیت های هر استان تدوین شود.

مداحی یادآور شد نخبه به فردی گفته می شود که در زمینه های مختلف حداقل 2 هزار نفر را تحت تأثیر قرار دهد.

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور نیز در این همایش گفت:هدفمند سازی ـ برنامه های پژوهشی باید متناسب با ظرفیت ها و نیازهای هر استان باشد و باید با شناخت این ظرفیت ها و تبدیل آن به فرصت،انتظار تحقق این سند را داشت.

تولایی افزود:با شناخت مسائل و مشکلات در حوزه های تخصصی می توان راهکارهای بهتری ارائه داد که در این بخش نخبگان نقش مهمی دارند.

مسئول سازمان بسیج علمی ـ پژوهشی و فناوری مازندران نیز گفت:مازندران 900 نخبه ساماندهی شده دارد که بیش از 500 طرح آنها در 3 سال اخیر در استان و کشور مورد توجه مسئولان قرار گرفتند که بیشتر آنان که در زمینه تولیدی به تولید انبوه رسیده اند و از آنان حمایت مالی شد.

مؤذن افزود: تعدادی از این نخبگان به پارک علمی فناوری معرفی و تعدادی نیز جذب سازمان های دولتی شدند./س

برچسب ها: نخبه ، موتور ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.