رئیس انجمن داروسازان ایران گفت : داروسازی را از جمله سرآمدترین رشته های علمی است که 50 درصد محققان کشورمان از گروه داروسازان و شیمیست ها هستند

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر رهبر مژدهی آذر، رئیس انجمن داروسازان ایران در همایش برپایی خانه داروساز با تبریک روز داروساز به جامعه داروسازان کشور گفت:.زکریای رازی در کار خود چشم به مال دنیا بسته و در راستای خدمت به مستضعفین تلاش های بسیاری کرده است.

رئیس انجمن داروسازان ایران اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی با افزایش فارغ التحصیلان، انجمن های متعددی در عرصه های مختلف و داروسازی ایجاد شده است که ایجاد این انجمن ها به معنی متفرق شدن نبوده و در موارد لزوم به صورت هماهنگ برای حل مشکلات صنفی و کشوری جمع می شدند.

وی با تاکید به اینکه داروسازها در مقابل مردم و کشور سرافراز هستند ادامه داد: در بخش آموزش داروسازی از نظر کیفیت آموزش و توانمندی های آموزشی فارغ التحصیلان، قدم های خوبی برداشته شده به طوری که بسیاری از فارغ التحصیلان سرآمد و قابل جذب در دانشگاه ها و مراکز دنیا هستند.

دکتر مژدهی آذر تعداد داروسازان کشور را 16 هزار نفر خواند که در آینده ای نزدیک به 20 تا 22 هزار نفر ارتقا خواهند یافت افزود: 90 درصد این داروسازان در مراکز دولتی و خصوصی و 10 درصد در مراکز دانشگاهی فعالیت می کنند.

وی داروسازی را از جمله سرآمدترین رشته های علمی خواند و تصریح کرد: از 300 دانشمند برتر کشور، 6 نفر داروساز بوده و 50 درصد محققان کشورمان از گروه داروسازان و شیمیست ها هستند.

وی بالاترین رشد تولید علم را مربوط به بخش داروسازی خواند که در حوزه صنعت و نوآوری های صنعتی نیز جزو رشته های برتر بوده است و یادآور شد: آحاد جامعه کشور امروزه به بخش عمده داروها دسترسی دارند و در مواردی که این دسترسی کمرنگ تر بود با تلاش ها و تحولات ایجاد شده در نظام دارویی و اصلاح قیمت دارو، این مشکلات برطرف شده است.

وی داروخانه ها را ویترین دارویی کشور خواند و یادآور شد: انتظار می رود داروسازان در نظام سلامت متناسب با توانمندی ها مورد توجه قرار گیرند.

دکتر مژدهی آذر بزرگترین چالش امروز سلامت را عدالت در سلامت و وضعیت بیمه ها دانست و گفت: در این عرصه نیازمند فعالیت های بیشتر هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ساخت خانه داروساز از مهم ترین اقدامات انجمن داروسازان ایران است که با تلاش های بسیار همکاران در این عرصه انجمن طی ماه های آینده صاحب ساختمانی هفت طبقه می شود./ح
برچسب ها: داروساز ، شیمی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار