اولین روز از چهل و چهارمین کنفرانس ریاضی ایران در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،این همایش کشوری که از امروز 5 شهریور آغاز شده و تا جمعه 8 شهریور ادامه خواهد داشت برای چهارمین بار در مشهد برگزار می شود.

مرتضی گچ پزان دبیر اجرایی همایش هدف از این کنفرانس را تبادل نظر در زمینه های علمی، بررسی مسایل و مشکلات در جامعه ی ریاضی از جمله شیوه ی آموزشی، پذیرش دانشجو عنوان کرد.

وی افزود: در این کنفرانس که پیش بینی می شود حدود 1000 نفر شرکت کنند بین 800 تا 850 مقاله مورد بررسی قرار می گیرد که 350 تا از این مقاله ها به صورت سخنرانی و 250 تای دیگر به صورت پوستر ارایه می شود.

عضو هیأت علمی دانشکده ی علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: این مقالات در 9 شاخه ی ریاضی است که از هر شاخه یکی و در نهایت یکی به عنوان مقاله ی برتر انتخاب می شود.

در این کنفرانس تخصصی که اعضای هیأت علمی دانشگاه های سراسر ایران، پروفسور هنسوری از دانشگاه کوپنهاگ دانمارک، پروفسورمحمداسدزاده از سوئد و تعدادی از دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد ریاضی ایرانی و ایرانی مقیم خارج از کشور حضور داشتند، از دکتر حسن زاده، همایون معین ویراستار متون ریاضی از مرکز نشر دانشگاهی و جمعی دیگر از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد./س

برچسب ها: برگزاری ، کنفرانس ، ریاضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.