قائم مقام رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: سازمان بازرسي كل كشور يكي از پاك‌ترين سازمان‌هاي كشور است و تمام مسئولان آن قانونمدار بوده و خود را ملزم به رعايت قانون مي‌دانند.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، ولي‌الله خبره "قائم مقام رئيس سازمان بازرسي" در مراسم توديع حجت‌الاسلام و المسلمين پورمحمدي و معارفه قاضي ناصر سراج رياست جديد سازمان بازرسي كل كشور كه صبح امروز در سازمان بازرسي كل كشور برگزار شد، ضمن عرض احترام و ادب و خير مقدم به ميهمانان اظهار داشت: اين مجلس به مناسبت قدرداني از زحمات برادر عزيزمان حجت الاسلام پورمحمدي كه چند سال از زندگي خود را وقف فعاليت در سازمان بازرسي كل كشور كرده و همين طور معارفه قاضي سراج برگزار شده است.

خبره ادامه داد: بنده مژده مي‌دهم كه برخي از اهداف مقرر و پيش بيني شده براي سازمان تحقق يافته و آن چيزي كه مورد نظر سازمان بازرسي كل كشور بوده در دستگاه‌هاي اجرايي كشور و همين طور در جامعه جاي خود را باز كرده است.

وي ادامه داد: ما مديون زحمات حجت الاسلام پورمحمدي و حجت الاسلام رئيسي كه ده سال مسئوليت اين سازمان را بر عهده داشتند هستيم و اميدواريم اين راه را با مديريت و تدبير قاضي سراج ادامه دهيم و براي وي آرزوي توفيق بيشتر از خداوند داريم.

قائم مقام رئيس سازمان بازرسي كل كشور به چند مورد از اهداف اين سازمان اشاره كرد و گفت: هدف اوليه ما دسترسي آسان مردم به سازمان بازرسي براي رسيدن به حقوق شهروندي و حقوق بشر بوده كه بر همين مبنا در 31 استان بهترين نيروها را جذب كرده و اين نيروها با علاقه مسائل را پيگيري مي‌كنند.

خبره افزود: ساز و كارهاي قانوني بر مبناي بهره‌مندي از توان بازرسان افتخاري در سال 83 در جلسه‌اي كه آيت الله شاهرودي حضور داشتند بررسي و تا سال 85 اين قانون در مجلس به تصويب رسيد همين طور تهيه گزارشات هشداردهنده از اهدافي بود كه مورد پيگيري قرار گرفت.

قائم مقام رئيس سازمان بازرسي كل كشور به بهره‌مندي از سازمان‌هاي مردم نهاداشاره كرد و گفت: اين سازمان‌ها در جهت تقويت نظارت بر مناقصه‌هاي عمده و معاملات بوده و امروزه تمامي مناقصات و مزايده‌ها از طريق الكترونيك كنترل مي‌شود و حدود 70 هزار كاربر به اعمال نظارت مناقصه‌ها مي‌پردازند.

خبره در ادامه افزود: با ايجاد قانون هماهنگي بين دستگاه‌هاي نظارتي كشور مقدمات شوراي دستگاه نظارتي ايجاد شد و با تلاش و كوشش صورت گرفته و ايجاد و اين مهم با تلاش و كوشش صورت گرفته در قانون پنجم توسعه پيگيري شد.

قائم مقام رئيس سازمان بازرسي كل كشور بيان كرد: بنده افتخار دبيري اين شورا را بر عهده داشتم و حجت الاسلام پورمحمدي هميشه به من سفارش مي‌كردند كه كف را در نظر داشته باشيم و وي نيز همواره همين رويه را پي مي‌گرفت و با يك مديريت مناسب يعني ايجاد ظرفيت‌هاي بيشتر براي سازمان بازرسي كشور توانست موفق عمل كند.

خبره اظهار داشت: ما به طور متوسط در سال گزارش‌هاي هشدار دهنده تهيه و به دستگاه‌هاي مختلف اعلام كرديم و درصد قابل توجهي از آنها مورد توجه قرار گرفت و آن درصدي كه مورد توجه قرار نگرفت موجبات لطماتي شد.

وي ادامه داد: همه مديران و ناظران به حمايت حجت الاسلام پورمحمدي نسبت به گزارش‌هاي سازمان مستحضر بوده و به عنوان مثال وقتي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور منحل شد يك هفته بعد سازمان گزارش آن را اعلام كرد و اين به معني اين است كه گزارش‌ها به دقت بررسي و مورد نظارت قرار گرفته است.

قائم مقام رئيس سازمان بازرسي كل كشور تاكيد كرد: سازمان بازرسي كل كشور در كنفرانس‌هاي آن بود زماني شركت داشته و از 57 سازمان مبارزه با فساد كشورهاي آسيايي دعوت كرده طوري كه در مهر ماه اين سازمان اجلاس بزرگي برگزار خواهد كرد كه بدون ترديد در رتبه‌بندي كشورمان تاثيرگذار است.

خبره تصريح كرد: سازمان بازرسي كل كشور يكي از پاك‌ترين سازمان‌هاي كشور است و تمام مسئولان آن قانونمدار بوده و خود را ملزم به رعايت قانون مي‌دانند.

وي ادامه داد: در تهران 17 اداره كل نظارت و بازرسي داريم كه مورد ارزيابي قرار گرفته‌اند به طوري كه ارزيابي‌هاي صورت گرفته موجب تقويت اين سازما‌ن‌ها شده و در آن‌ها ايجاد رقابت كردند و همين طور در 31 استان با داوري‌ها و شاخص‌هاي متعدد رتبه هركدام مشخص شده است.

قائم مقام رئيس سازمان بازرسي كل كشور در پايان خاطر نشان كرد: خوشحاليم كه حجت الاسلام پورمحمدي در دولت تدبير و اميد حضور دارند چراكه دولت قانونمدار كار سازمان را جهت مي‌دهد و مي‌تواند بر روي سازمان تاثير بگذارد و اين سازمان نيز با ارائه گزارشات خود موجبات تقويت دولت را فراهم مي‌كند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: رئیس ، خبره ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار