معاون وزير خارجه سوريه تاکيد کرد غرب همانند افغانستان و عراق و ديگر جاها، در حمله به سوريه نيز شکست خواهد خورد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز، فيصل مقداد در گفتگوي تلفني با اين شبکه درباره اتهام غرب مبني بر استفاده نيروهاي بشار اسد رئيس جمهور سوريه از تسليحات شيميايي گفت ما نه تنها چنين اتهامي را رد مي‌کنيم بلکه اساسا با استفاده از تسليحات شيميايي عليه مردم خود مخالفيم.

چنين اقدامي ديوانگي و از نظر اخلاقي غيرقابل قبول است و هيچ فردي از دولت سوريه چنين کاري نمي‌کند. از اين رو ما از چنين اتهامات و ادعاهايي بسيار تعجب مي‌کنيم و اين در حاليست که هم اکنون بازرسان سازمان ملل متحد سرگرم تحقيق هستند. اينها در ادامه جنگ تبليغاتي و رواني است که برخي از کشورهاي غربي بويژه انگليس و فرانسه به عنوان بهانه‌اي براي تغيير رژيم در سوريه استفاده مي‌کنند تا به جاي آن گروهي تروريستي را روي کار بياورند که براي منافع آنها کار کند. ما اصلا نيازي به استفاده از تسليحات شيميايي نداريم و آن را ضداخلاقي مي‌دانيم. اينکه ديگران از اين تسليحات استفاده کنند ما کنترلي روي آنها نداريم. اين امکان وجود دارد آنها از اين تسليحات استفاده کرده باشند تا بهانه‌اي براي غرب فراهم کنند به سوريه حمله کند. اين مسئله ايست که ما اصلا منتفي نمي‌دانيم. بايد توجه داشت عربستان سعودي هزينه اين گروههاي تروريستي را پرداخت مي‌کند. بندر بن سلطان خودش چنين قولي داده است. برخي از کشورهاي غربي نيز مي‌خواهند نظام را در سوريه تغيير دهند که اين اتفاق هرگز نخواهد افتاد و مردم سوريه متعهد به دفاع از خود و کشورشان هستند. 

مجري گفت انگليس، فرانسه و آمريکا تاييد کرده اند تسليحات شيميايي عليه شورشيان و غيرنظاميان در مناطق تحت کنترل شورشيان استفاده شده است. همچنين گزارشها و تصاوير ضبط شده پزشکان بدون مرز از قربانيان تسليحات شيميايي در سوريه نيز گواه ديگري بر اين مسئله است. آيا شما تاييد مي کنيد؟
فيصل مقداد گفت اين تصاوير را کساني ضبط و منتشر کرده اند خودشان مظنون هستند. گروه پزشکان بدون مرز گروهي است که به سوريه حمله کرده است. آنها غيرقانوني وارد سوريه شده اند. ما حاضر نشده ايم با اين گروه همکاري کنيم زيرا گزارشهاي آنها بي طرفانه نبوده است و آنها واقعيتها را منعکس نکرده اند. در هر حال اگر تروريستها از جمله جبهه النصره و القاعده چنين جنايتي مرتکب شده اند، آنها بايد مجازات شوند. ما خودمان از گروه تحقيق سازمان ملل متحد در دمشق استقبال کرديم و به آنها دسترسي کامل داديم تا به محلهاي مورد نظر بروند و گزارش خود را تهيه کنند. 

مجري گفت اگر فرانسه و انگليس و آمريکا به اين نتيجه برسند که دولت سوريه از تسليحات شيميايي استفاده کرده است و بخواهند در پاسخ اقدام نظامي انجام دهند، دولت سوريه چه واکنشي نشان خواهد داد؟
فيصل مقداد گفت من فکر نمي کنم در اين کشورها قضاوتها درست و حقيقي باشد. متاسفانه دولتها در اين کشورها عليه منافع ملت خودشان کار مي کنند. آنها افکار عمومي را در کشورهاي خود فريب مي دهند و منحرف مي کنند. غيرممکن است ما بخواهيم حمله اي شيميايي درست در فاصله يکصد متري بازرسان بين المللي انجام دهيم. همانطور که معلم وزير خارجه سوريه نيز دقايقي پيش گفت ، مردم سوريه خوب مي دانند چگونه از خود دفاع کنند. اما همانطور که آمريکا، انگليس و فرانسه در افغانستان و عراق و ديگر کشورها شکست خوردند، آنها در سوريه نيز شکست خواهند خورد و بهاي سنگيني براي آن پرداخت خواهند کرد، اين بهاي سنگين نه فقط براي آنها بلکه براي صلح و امنيت جهاني خواهد بود. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار