سخنگوی دولت از تلاش هيئت وزيران براي ارائه اصلاحيه بودجه 92 تا دهم شهريورماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت یازدهم ظهر امروز(چهارشنبه)  در حاشيه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران گزارشي از عملکرد دولت و تصمیمات کابینه ارائه کرد.

نوبخت اظهار داشت: جلسه امروز هیئت وزیران به بحث و بررسی برنامه‌های صد روز اول اختصاص داشت.

سخنگوی دولت اضافه کرد: بهبودبخشی هر برنامه‌ای باید از طریق بودجه و منابع صورت بگیرد و لذا برنامه‌ها وقتی قابلیت اجرا دارند که در قالب بودجه سالانه عینیت پیدا کنند ، بنابراین هر تحولی در راستای تحقق اهداف برنامه میان‌مدت که همان بهبود وضعیت معیشت مردم است بايد در بودجه انعکاس يابد.

وي تأکید کرد: امکان تحقق بخشی از منابعی که در بودجه سال 92 در نظر گرفته شده است، وجود ندارد.

نوبخت همچنين تصريح کرد: دولت می‌تواند در این میان دو اقدام را انجام دهد؛ اولین اقدام دولت این است که می‌تواند کار را رها کند تا ببیند در آینده چه چیزی پیش می‌آید یا اینکه از هم‌اکنون راه چاره بیاندیشد و راهکاری برای آن برگزیند.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود افزود: امروز تمام وقت دولت به این اختصاص یافت که به چه ترتیب می‌توانیم بگونه‌ای عمل کنیم که آثار کاهش درآمدهای بودجه جبران شود و دولت تصمیم دارد تا با همزمانی با کاهش مشکلات معیشتی مردم و بیکاری، تورم افزایش پیدا نکند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه رویکرد دولت یازدهم همواره این بوده است که موضوعات مختلف را با نمایندگان مردم در کمیسیون‌های مختلف مطرح و پیگیری کند ، گفت: طی جلسه روز گذشته‌ای که با اعضای کمیسیون بودجه داشتیم، تصمیم بر آن شد که 5 نفر از اعضاي کميسيون برنامه و بودجه انتخاب شوند تا جلسات مشترکی با معاونان و کارشناسان معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور برای پیگیری و رسیدگی به اقدامات دولت برگزار شود.

وی اضافه کرد: در این جلسه سعی شد تا به یک متن واحدی برای تصمیم‌گیری در مورد اصلاحیه بودجه 92 برسیم و همچنان نیز بعدازظهر امروز جلسه مشترک دیگری نیز خواهیم داشت تا بتوانیم با هماهنگی مردم و قوه مقننه پیش‌نویس این اصلاحیه را تا روز یکشنبه تدوین کنيم که هیئت وزیران می تواند اصلاحيه را تا دهم شهریور ماه به مجلس تقدیم کند درحالی که قبلا اعلام کرده بودیم که این اصلاحیه را تا 20 شهریورماه ارائه خواهیم کرد.

نوبخت در ادامه با تأکید بر اینکه اقدام دیگر ما برای نظام‌مند کردن برنامه‌ها اين است که تا قبل از زمان مقرر یعنی 15 آذر ماه بودجه را تقدیم مجلس کنیم، تصریح کرد: سعی داریم بودجه سال آینده را تا 15 آذر ماه که روز چهارشنبه است تدوین و تبیین کنیم.

نوبخت در باره قطعی شدن سفر نیویورک رئیس جمهور گفت: این موضوع متعاقبا اعلام خواهد شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که واکنش جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تصمیمات اخیر غرب در رابطه با حمله نظامی به سوریه گفت: رویدادهای منطقه برای نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار با اهمیت است به همین جهت تصمیم‌های متناسب با این اقدامات در مراجع ذی‌صلاح که مرتبط هستند اتخاذ شده و وزیر امور خارجه این تصمیمات را در زمان مناسب اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

وی در مورد اقدام دولت برای رفع موانع تولید‌کنندگان گفت: کميسيون اقتصادي دولت موظف شده اين موضوع را بررسي کرده و تا کنون نيز دو جلسه در اين راستا برگزار شده و اکنون کارگروه ويژه‌اي در حال بررسي اين موضوع است که بتوانيم قبل از 15 روزي که رئيس‌جمهور براي همکاران خود تعيين کرده بود اين موضوع را بررسي و موانع را شناسايي و حل کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار