پس از بهره برداری کامل از بخش گاز نیروگاه خصوصی سیکل ترکیبی پره سر، واحد نخست بخش بخار این نیروگاه به ظرفیت 160 مگاوات وارد مدار شبکه سراسری شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران این نیروگاه خصوصی با چهار واحد گازی و دو واحد بخار در قالب طرح BOT (ساخت، بهره برداری و واگذاری) با سرمایه گذاری شرکت مپنا بین الملل در 120 کیلومتری شمال غربی شهرستان رشت در حال احداث است که پس از وارد مدار شدن تمامی واحدها، مجموع توان تولید آن به حدود 1000 مگاوات خواهد رسید.

این نیروگاه در راستای اجرای سیاست های کلان صنعت برق با هدف تشويق، حمايت و جذب مشارکت بخش خصوصی در پروژه های نیروگاهی در حال ساخت بوده و طی قرار داد تضمینی خرید برق فی مابین سرمایه گذار و وزارت نیرو احداث شده است که افزون بر افزایش ظرفیت تولید برق منطقه و شبکه سراسری، زمینه اشتغال زایی در این منطقه را فراهم می‌‌کند.

عمليات اجرايي اين نيروگاه از سال 85 آغاز شد و با بهره برداری کامل از این واحدها، مقدار تولید برق در استان گیلان به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و به این ترتیب می تواند به پایداری شبکه در منطقه شمالی و مرکزی کشور کمک کند.
 
نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر در زمان حاضر درمجموع 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و توسط خطوط و پست 230 کیلوولت، برق تولیدی را به شبکه وارد می کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بخار ، نیروگاه ، پره سر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار