مهمترين عناوين خبري حوزه دانشگاه در هفته‌اي که گذشت را در گزارش زير بخوانيد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مهمترين عناوين خبري حوزه دانشگاه در هفته‌اي که گذشت را در گزارش زير بخوانيد.

فياض: مسئولان فرهنگی با سياست‌هاي مناسب از تاریخ و فرهنگ ایراني دفاع کنند

"مدير كل دفتر مطالعات فرهنگي مجلس شوراي اسلامي" گفت: نبود ریشه‌های تمدنی قوی و جستجوی هویت، فرهنگ و تمدن از علل اصلي تصاحب فرهنگ ايراني از سوي کشورهايي نظير جمهوري‌آذربايجان و ... است.

چرا برخي کشورها با فرهنگ و تمدن ايراني براي خود هويت‌ مي‌سازند؟

"رئيس بخش تخصصي مطالعات انقلاب اسلامي كتابخانه مجلس شوراي اسلامي" حركت كشورها براي تصاحب فرهنگ و تمدن ايراني را داراي ماهیتي سیاسی- استعماری دانست و گفت: نباید به صورت منفعلانه با كشورهاي مسلماني كه دچار اين لغزش‌ها شده‌اند رفتار کنیم، زيرا ذاتا این موضوع فرهنگی است و مراکز علمی و تحقیقاتی ما باید در همان دایرة‌المعارف اسلامی به جای پرداختن به حواشی، روی شخصیت‌ها و دانشنامه‌های جهان اسلام کار کنند.

صادقیان: فعالیت‌ مسلحانه گروه‌های سلفی نتیجه کودتای ارتش مصر

"یک کارشناس مسائل خاورميانه" گفت: كودتاي ارتش مصر، زمينه را براي اقدامات مسلحانه گروه‌هاي سياسي اخوان‌المسلمين و به ویژه گروه‌های سلفی در اين كشور فراهم كرده است.

دلفاردی: ارتقاي سطح كيفي دانشگاه با ايجاد الگوي ايراني اسلامي محقق خواهد شد

"دبير كل سازمان اسلامي دانشجويان ايران" گفت: ايجاد الگوي ايراني_اسلامي با استفاده از تمام توان، ظرفيت و تفكر جامعه علمي دانشگاهي و صاحب‌نظران موجب پيشرفت كيفي دانشگاه‌ و پيشرفت علمي كشور خواهد شد.

کوثری: الگوی ایرانی اسلامی روشی برای ارتقای دانشگاه کشورهای مسلمان

"مسئول سیاسی بسیج دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی" اشاعه دیدگاه ایرانی_اسلامی را به عنوان الگویی مستقل از روش‌های غربی در ارتقای سطح علمی و فرهنگی کشور مؤثر دانست و گفت: می‌توان این دیدگاه را به عنوان الگو در اختیار کشورهای مسلمان قرار داد.

اميريان: دیدار جمعی از فعالان دانشجویی با آيت‌الله رفسنجاني در دفتر مجمع تشخیص مصلحت

"دبير سابق دفتر تحكيم وحدت" از ديدار جمعی از فعالان دانشجویی پنجم شهریور با آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در دفتر مجمع تشخيص مصلحت نظام خبر داد.

پرکره: تئوری هجمه علیه دانشگاه آزاد توسط طردشدگان سیاسی کلید خورده است

مشاور رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه جریانی خاص قصد ضربه زدن به دانشگاه آزاد را دارد، گفت: برخی به دنبال حیاط خلوتی برای فعالیت‌های تشکیلاتی و سیاسی خود می‌گردند که به نظر می‌رسد نقطه آمال آنها رسیدن به دانشگاه آزاد است.

احتمال ابطال مجوز دانشگاه احمدي‌نژاد/ تاييد نهايي دانشگاه ايرانيان در گرو موافقت شوراي عالي يا وزارتين

آخرين وضعيت دانشگاه ايرانيان محمود احمدي‌نژاد و مسئله احتمال ابطال مجوز اين دانشگاه توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بررسي شد.


دولت مانع واردات گوشت در سال حماسه اقتصادی شود
چهار بسیج دانشجویی دانشکده‌های دانشگاه‌های تهران با صدور بیانیه‌ای خواستار جلوگیری از واردات گوشت در سال حماسه اقتصادی شدند چراکه با این کار علی‌رغم وابستگی در کالاهای ضروری، فرصت‌های اشتغال زایی و تولید ثروت نیز از دست می‌رود.

روستا‌آزاد: مسائل دانشگاه علامه در فضای منطقی و قانونی رسيدگي شود

"رئيس دانشگاه صنعتي شريف" رسيدگي به هر موضوعی فضای منطقی، علمی و قانونی خودش را طلب مي‌کند، گفت: پرداختن به مسئله دانشگاه علامه طباطبايي توسط وزارت علوم از بی‌اعتباري مسائل فرهنگی و علمی در کشور جلوگيري خواهد کرد.

شمس: تغيير دولت بر روند فعاليت شوراي تحول علوم انساني تاثيري ندارد

"كارشناس شوراي تحول و ارتقاي علوم انساني" گفت: تغيير دولت بر روي روند اجرايي و اعضاي شوراي تحول علوم انساني تاثيري نخواهد داشت.

نيازي: استراتژي حمله به سوريه جنگي از پيش باخته براي آمريکاست

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کل کشور با بیان اینکه بهتر است آمریکا از سرنوشت جنگ‌های عراق و افغانستان درس عبرت بگیرید، گفت: هم اکنون آمریکا و هم پیمانانش در افکار عمومی منطقه منفور هستند از این رو استراتژی حمله به سوریه براي آنان جنگي از پیش باخته است.

ثابتي: تقدم مسائل سياسي بر مسائل علمي در نظام آموزشی کشور

"مسئول بسیج دانشگاه تربیت مدرس" گفت: متاسفانه بسیاری از مواقع در نظام آموزشی ما مسائل سياسي مقدم بر مسائل علمي است. به عنوان مثال تعداد بیشماری از اساتید یا حتی وزرای علوم ما با خلط مباحث سیاسی با مباحث علمی فضای دانشگاه را یا تماما سیاسی و یا تماما علمی می کنند و این بدترین ضربه به دانشگاهیان و دانشجویان است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار