رئیس هیات بولینگ و بیلیارد استان کرمان با اشاره به سطح بالای ششمین دوره مسابقات رنکینگ کشوری اسنوکر به میزبانی استان کرمان گفت:از 64 نفر صعودکننده به مرحله یک سی و دوم، 10 نفر کرمانی هستند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، کامبیز صنعتی با بیان اینکه برترین های کشور در رشته اسنوکر در کرمان به مصاف هم رفته اند، اظهار داشت: حضور چهره های شاخصی چون، سهیل واحدی، امیر سرخوش، نوید شفیعی و محمد لبابی فضایی کاملا حرفه ای به این رقابتها بخشیده است.

 وی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری رقابت های رنکینگ قهرمان کشوری اظهار داشت: برگزاری منظم چنین پیکارهایی علاوه براینکه در بین  ورزشکاران این رشته ایجاد انگیزه می کند، می تواند ورزشکاران را آماده حضور در رقابت های بین المللی کند.

رئیس هیات بولینگ و بیلیارد استان کرمان ادامه داد: این رقابتها سالی دو بار توسط هیات های مختلف ورزشی به دستور فدراسیون برگزار می شود که این بار میزبانی را ما در استانمان برعهده گرفتیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در رشته های بیلیاردی پتانسیل های بسیار خوبی در کرمان وجود دارد، اظهار داشت: از 6 سال پیش که مسئولیت این هیات را عهده دار شدم با هدف ارتقاء جایگاه این ورزش در سطح استان به واسطه علمی سازی آن، برنامه های توسعه ای را تدوین و به اجرا در آوردم.

 این مقام مسئول رشته بولینگ و بیلیارد در کرمان، علمی سازی رشته های ورزشی را عامل مهمی در جهت توسعه پایدار آن دانست و گفت: با این نگرش تلاش کردیم تا به لحاظ فنی و علمی اطلاعات ورزشکاران این رشته را ارتقاء دهیم.
 
وی ادامه داد: به طوریکه هم اکنون 70 داوری ملی، 6 داور آسیایی، 50 مربی ملی، 6 مربی آسیایی و یک مربی جهانی در استان کرمان به فعالیت مشغول هستند.
صنعتی افزود: برگزاری رقابتهای مختلف شهرستانی و ایجاد تسهیلات برای اعزام آنها به مسابقات از جمله مواردی بود که به طور جدی پیگری کردیم و به اعتقاد من حضور 10 ورزشکار اسنوکر در مرحله یک سی و دوم مسابقات رنکینگ قهرمانی کشور مبین  نتیجه بخش بودن برنامه های مدون ما در طول ساهای گذشته بوده است.

وی در خصوص مسابقات قهرمان کشوری که کرمان در حال برگزاری است، اظهار داشت: این مسابقات از اول شهریور ماه آغاز شده و تا هشتم همین ماه ادامه خواهد داشت.
رئیس هیات بولینگ و بیلیارد کشورمان گفت: در این دوره از رقابتها بیش از 148 ورزشکار از سراسر کشور حضور دارند  که روز گذشته رقابتها دوره ای به اتمام رسید و نفرات برتر راهی مرحله تک حذفی شدند.

صنعتی در خصوص جوایز این رقابت ها نیز گفت: مجموعا 6 میلیون و دویست هزار تومان جایزه در نظر گرفته ایم که به نفر اول دومیلیون ریال اهداء خواهد شد و 15 نفر دیگر نیز در این رقابتها جوایز نقدی دریافت خواهند کرد.

 وی با اشاره به اهمیت رعایت اصول اخلاقی در طول برگزاری پیکارها همچنین تاکید کرد: «100 هزار تومان نیز به ورزشکار اخلاق و همچنین جایزه ای ویژه ای نیز به کسب بالاترین امتیاز (برک) اهداء خواهد شد.»
این مقام مسئول رشته بولینگ و بیلیارد در کرمان، در پایان خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه عضر روز پنج شنبه با حضور دبیر و نایب رییس فدراسیون بولینگ و بیلیارد برگزار می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار