کسب مقامهای کشوری توسط تیمهای رباتیک پژوهشسرای شهید میربقایی ابرکوه در المپیاد کشوری این پایگاه پژوهشی را کشوری کرد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

در ششمین دوره المپیاد کشوری ربات‌های آموزشی که با همکاری پژوهشکده رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، تیم‌های شرکت کننده از پژوهش‌سرای شهید میربقایی ابرکوه درخشش چشمگیری داشتند.

در این رقابت‌ها، 318 تیم از شهرهای اصفهان، بابلسر، بندرعباس، تهران، رفسنجان، کاشان، کرج، کرمان، گنبد کاووس، یزد و ... در این المپیاد پیش ثبت نام کرده بودند و از میان این تیم‌ها، ربات و گزارش فنی 256 تیم مورد تأیید کمیته اجرایی قرار گرفت و این تیم‌ها پس از تکمیل ثبت نام نهایی در سه مقطع دبستان، راهنمایی و دبیرستان و لیگ آزاد در 12 رشته به رقابت پرداختند.

در این دوره 162 تیم در مقطع دبستان و 94 تیم در مقطع راهنمایی و دبیرستان به رقابت پرداختند که تدوین قوانین و داوری مسابقات با همکاری پژوهشکده رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر صورت ‌پذیرفته بود.

در این مسابقات ربات و گزارش فنی هر پنج تیم معرفی شده پژوهش‌سرای شهید میربقایی مورد تأیید قرار گرفت و در مسابقات شرکت داده شدند.

در این میان سه تیم از ابرکوه حائز رتبه‌های برتر کشوری شدند تا یکبار دیگر ثابت شود که با داشتن کمترین امکانات نیز می‌توان افتخار آفرید و این مسئله البته وظیفه مسئولان شهرستان ابرکوه و استان یزد و کشور در قبال این پژوهش‌سرای دانش‌آموزی را کم نمی‌کند.

در این مسابقات تیم امدادگر لاجیک دبیرستانی پسران با عضویت محمد زارع، محمد منصوری و علی فاتحی به مقام اول، تیم رالی ابتدایی پسران با شرکت آقایان مهدی اوسطی، محمدرضا عادل و محمدرضا صالح خواه  مقام دوم و تیم سازه‌های خلاقانه ابتدایی دختران با مشارکت خانم‌ها فاطمه السادات موسویان و فاطمه صالح‌زاده  به مقام سوم کشوری دست یافتند/س

 
برچسب ها: پژوهشرای ، ابرکوه ، کشوری ، شد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.