در آستانه دهه كرامت رضوي گروهي از علماي اهل سنت استان گلستان، به حرم مطهر رضوي مشرف شدند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از ستاد خبري جشن‌هاي ميلاد رضوي، حدود 200 نفر از علماء و روحانيون اهل سنت اعم از تركمن و بلوچ ضمن تشرف به حرم مطهر رضوي در ويژه برنامه فرهنگي و مذهبي «فيض حضور» رواق دارالهدايه صحن جمهوري اسلامي شركت كردند.

شيخ عبدالله آخوند كراقلي يكي از روحانيون اهل سنت در حاشيه تشرف به حرم مطهر رضوي گفت: حرم مطهر رضوي محلي براي اجتماع همه دوستداران اهل‌بيت(ع) به ويژه حضرت رضا(ع) اعم از شيعه و سني است.

وي حرم حضرات معصومين(ع) را بهترين بستر براي انسجام و وحدت هر چه بيشتر شيعيان و اهل تسنن عنوان كرد و افزود: در اين اماكن مقدس شيعه و سني معنا ندارد و هدف زمینه‌سازي براي شکوفایی و گسترش علوم و دانش‌های اسلامی است.

وي با اشاره به عشق و ارادت همه مسلمانان به ويژه ايرانيان به حضرت رضا(ع) اظهار داشت: حرم مطهر رضوي سالانه پذيراي ميليون‌ها عاشق و دلباخته‌اي است كه از راه‌هاي دور و نزديك خود را به اين حريم ملكوتي مي‌رسانند تا از فيوضات معنوي اين بارگاه ملكوتي بهره‌مند شوند.

اين عالم اهل سنت تصريح كرد: انوار درخشان شخصیت و دانش حضرت رضا(ع)، نه تنها مکتب شیعه را نوراني كرده، بلکه سایر فرق و مذاهب اهل سنت را نیز فراگرفته است و آن حضرت در ميان اهل سنت از جايگاه ارزشمند علمي و معنوي برخودار هستند.

اين زائر حرم مطهر رضوي ابرازداشت: در تمامي مشكلات زندگي به حضرت رضا(ع) متوسل مي‌شوم و همواره عنايات ايشان در طول زندگي شخصي و خانوادگي شامل حالم شده است./س

برچسب ها: تشرف ، اهل سنت ، حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.