نایب رییس و دبیر انجمن شیمی ایران گفت: چهار هزار پژوهشگر، عضو هیات علمی و فعال رشته های شیمی در این انجمن عضویت دارند.

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، ˈمحمدعلی زلفی گلˈ در سمنان افزود: انجمن شیمی ایران با این تعداد اعضا، از غنی ترین انجمن های کشور است که برنامه های آن نیز الگوی دیگر جامعه های علمی کشور است.

وی یادآور شد: 10 کمیته شیمی تجزیه، شیمی آلی، شیمی فیزیک، شیمی معدنی، شیمی نانو، شیمی کموترمیک، الکتروشیمی، شیمی نفت، آموزش شیمی و شیمی کاربردی زیرمجموعه انجمن شیمی ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی این کمیته ها، انجمن شیمی ایران 11 کنفرانس و همایش مختلف در طوی سال برگزار می کند و تربیت نسلی عالم و توانمندتردر آینده، از اهداف برگزاری اینگونه همایش هاست.

زلفی گل، با بیان اینکه پیش از این انجمن تنها یک مجله تخصصی علمی پژوهشی داشت، اضافه کرد: انجمن شیمی ایران اکنون مجاز به انتشار چهار مجله علمی پژوهشی دیگر نیز شده که یکی از این مجلات را انتشارات اشپرینگر به چاپ می رساند و این اولین مجله علمی است که برای کشور ارزآوری به همراه دارد.

وی برگزاری همایش شیمی آلی در 13 تیرماه، همایش شیمی معدنی در 12 شهریور، کنگره عمومی همه رشته های شیمی در 16 شهریور و همایش شیمی تجزیه در بهمن ماه را از برنامه های امسال انجمن شیمی ایران نام برد.

نایب رییس انجمن شیمی ایران افزود: ایجاد شبکه علمی برای داد و ستد علمی، ایجاد وحدت بین پژوهشگران شیمی در کشور، استفاده از توانمندی پژوهشگران در عرصه های مختلف از اهداف فعالیت کمیته ها و همایشهای انجمن شیمی ایران در کشور است./س

برچسب ها: شیمی ، عضو ، کنفرانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.