وي ادامه داد: طبق قانون برنامه پنجم بايد در سال 92 حمل ونقل هوايي ايران، آزاد سازي نرخ بليط بايد اجرايي شود كه چنين تصميمات پيچيده اي نيازمند گفتگو با مردم است.
وزير راه وشهرسازي در ادامه تصريح كرد: بايد تمامي عوارض آزاد سازي حمل ونقل هوايي و نكات مثبت ومنفي آن مورد آن بحث وبررسي قرار بگيرد.
آخوندي با اشاره اينكه حمل ونقل هوايي تنها 3 درصد از مسافران را شامل مي شود، افزود: 18 شركت حمل ونقل هوايي فعال در كشور وجود دارد اما با وجود خصوصي بودن، قيمت گذاري دولتي دارند.
وي درادامه اظهار داشت: قيمت گذاري اين شركت هاي هوايي هيچ تفاوتي با دولتي بودن ندارد.
وزير راه وشهرسازي در ادامه توضيح داد: در حال حاضر بين 2 انتخاب تثبيت قيمت ها وعدم توسعه ، ضريب ايمني پايين و نازل بودن خدمات و يا حق انتخاب مسافر و افزايش كيفيت خدمات همراه با آزاد سازي نرخ ها قرار داريم.
آخوندي در ادامه گفت: در صورتي كه نرخ گذاري آزاد شود كيفيت خدمات افزايش مي يابد و شركت هاي هوايي مي توانند ناوگان خود را نوسازي كنند.
وي در ادامه اظهار داشت: طبق برنامه پنجم بايد ناوگان حمل ونقل هوايي ما بايد 2.5 برابر ظرفيت موجود شود .
وزير راه وشهرسازي در ادامه افزود: با تثبيت قيمت ها ، تمامي شركت هاي هوايي به شركت هاي سوخت و شركت هاي فرودگاهي بدهكار هستند.
آخوندي در ادامه تصريح كرد: مردم با دو گزينه ادامه اين شرايط با كيفيت پايين و وعدم توسعه يا افزايش خدمات همراه با آزادسازي نرخ هاي قيمت روبرو هستند.
وي خاطر نشان كرد: من موافق افزايش نرخ ها نيستم ولي طبق برنامه پنجم بايد تمامي شركت هاي هوايي براي افزايش كيفيت خود و كسب رضايت مشتري به رقابت بپردازند.