رئيس سازمان هواپيمايي کشوري گفت : 18 شرکت هواپيمايي داخلي با بيش از 243 فروند هواپيما ، روزانه بيش از يکهزار و يکصد پرواز داخلي و بين المللي انجام مي دهند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران کاپيتان حميدرضا پهلواني  افزود : روزانه بطور ميانگين 60 تا 65 درصد از هواپيماهاي موجود پرواز  دارند که شامل حدود 600 پرواز داخلي و بقيه هم پرواز بين المللي است.
وي با تاکيد بر افزايش کمي و کيفي ناوگان هوايي کشور گفت: برنامه سازمان هواپيمايي کشوري در افق 1404 افزايش  هواپيماها به 500 فروند و نوسازي هواپيماها با هدف کاهش سن ناوگان هوايي کشور است.
پهلواني افزود : برخي از شرکت هاي هواپيمايي تعدادي هواپيما براي ورود به ناوگان هوايي معرفي کرده اند که براي برخي از انها تائيديه صادر شده است و احتمالا تا پايان سال
به ناوگان هوايي کشور خواهند پيوست.
وي در باره توسعه فضاهاي ترانزيت براي هواپيماهاي عبوري  گفت : کوتاه کردن مسيرهاي پروازي و تامين نيازمندي هاي پدافندي و هوانوردي از سياست هاي سازمان هواپيمايي کشوري است.
پهلواني افزود : 6 مسير شمال غربي و جنوب شرقي و نيز 2 مسير شمالي و جنوبي براي ترانزيت هواپيماهاي عبوري پيش بيني شده است که درصورت تصويب ، هواپيماهاي عبوري با مصرف سوخت کمتري از اين مسيرها تردد خواهند کرد و
علاوه بر توجه به اين مسيرها و ايجاد درامد بيشتر براي کشور، ارتقاء امنيت پروازي را درپي خواهد داشت.

برچسب ها: هواپیمایی ، کشور ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار