مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران گفت: آثار ارسالی جشنواره تسنیم اکنون در مرحله داوری است و از 16 تا 26 شهریور ماه در باغ موزه قصر به نمایش درخواهد آمد.

نرگس معدنی پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر با اشاره به شروع جشنواره تسنیم از اردیبهشت امسال با هدف شناسایی و معرفی استعدادها و قابلیت و توانمندی بانوان در سطح محلات و تداوم آن تا پایان مرداد ماه اظهار داشت: این جشنواره در دو بخش ابتکارات جامعه محور و نیز خلاقیت های فرهنگی هنری در سطح کانون های بانوان محلات شهر تهران اجرا و اکنون در مرحله داوری است.

وی با بیان این که برگزاری جشنواره تسنیم در دو بخش ابتکارات جامعه محور و خلاقیت های فرهنگی هنری برگزار می شود گفت: اجرای این طرح پس از آموزش دبیران کانون ها در سطح ناحیه دو  محلات در راستای اجرای پروژه های کوچک محلی در 5 محور بوده که در قالب کلمه اختصاری تسنیم در 5 محور توانمندسازی اجتماعی بانوان، سبک زندگی ایرانی اسلامی، نهاد خانواده، یکدلی و ایثار و مشارکت های اجتماعی بانوان بیان می شود.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران با تاکید بر این که اجرای ابتکارات جامعه محور بر مبنای ایجاد پروژه های محلی به همت تمام منابع موجود در محلات از جمله شهرداری، مساجد، آموزش و پرورش بوده است افزود: این دستاوردها در قالب یک مسابقه و رقابت تحت عنوان جشنواره تسنیم معرفی خواهند شد.

معدنی پور تصریح کرد: ارائه و اجرای ایده توسط بانوان در واقع به نوعی در جهت توانمند سازی زنان در محلات و برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های محلی در جهت تامین نیازها بوده که این یقیناً همان فلسفه محوری و واگذاری امور به مردم و انجام کار توسط خود آنان است که اکنون در حوزه بانوان صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: در بخش خلاقیت های فرهنگی هنری، امور بانوان شهرداری تهران با برپایی سه جشنواره با عنوان خوشنویسی کوثر ، بهترین ها از دور ریختنی ها، عکس زنان و زندگی شهری با استقبال بی نظیر زنان در سطح محلات 374 گانه شهر تهران روبرو بوده است که آثار منتخب و داوری شده از 16 تا 26 شهریور ماه در باغ موزه قصر به نمایش درخواهد آمد.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران با یادآوری اتمام جشنواره تسنیم در بخش ابتکارات جامعه محور افزود: داوری در بخش ابتکارات از اول تا 15 مهر ماه خواهد بود ضمن این که از برترین کانون ها و پروژه های داوری شده در سطح محلات و مناطق در جشنواره پایانی در برج میلاد تجلیل خواهد شد.

معدنی پور یکی از تفاوت های جشنواره تسنیم نسبت به سال گذشته را آموزش کانون ها در جهت اجرای بهتر فرآیندهای برنامه ریزی، تعریف و اجرای پروژه دانست و گفت: امسال تشکیل کانون ها کیفی تر و شناسایی گروه های هدف ( کانون های 7 گانه بانوان) در سطح محلات بیشتر مورد توجه بوده ضمن این که بر خلاف سال گذشته تمامی ایده ها پس از اجرا به جشنواره راه خواهند یافت.

وی گفت: علاوه بر کیفی سازی و اجرای ایده ها پروژه هایی مورد توجه و ارزیابی قرار خواهند گرفت که متناسب با نیاز سنجی ، تحقق ماموریت ها و نیز به کارگیری بیشتر ظرفیت های محلی در راستای تولید ایده و اجرای پروژه باشد.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران با یادآوری این که هزار و 800 پروژه در بخش ابتکارات در سطح محلات متناسب با محوریت های 5 گانه به جشنواره نهایی راه خواهند یافت عنوان کرد: با توجه به 374 محله در سطح شهر تهران این رقم به طور میانگین در هر محله 5 پروژه خواهد بود هر چند برخورداری برخی محلات از جمعیت و هنرمندان بیشتر سبب راه یابی آثار بیشتری در بخش خلاقیت های فرهنگی از این محلات خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اجرای جشنواره تسنیم در سطح محلات اطلاع رسانی در این خصوص به شهروندان از طریق نصب بنر، رسانه، اخبار مندرج ساب پرتال محلات و سایر سایت های اطلاع رسانی بوده که شهروندان می توانند از این پس با مراجعه به سایت محلات از اخبار و برنامه های محله و منطقه خود مطلع شوند./

برچسب ها: آثار ، تسنیم ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار