شورای امنیت "تاجیکستان" در نشستی با حضور رئیس جمهور این کشور، به بررسی مسئله تحکیم امنیت مرزی همزمان با خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از افغانستان پرداخت.

به گزارش باشگاه خرنگاران، همزمان با طرح خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از افغانستان و احتمال سرایت ناامنی به داخل خاک "تاجیکستان" شورای امنیت این کشور با شرکت "امامعلی رحمان" تشکیل جلسه داد.
 
در این نشست که با شرکت همه مقامات نهادهای ذیربط برگزار شد، ابتدا گزارش مقامات دولتی این کشور ارائه شد و برنامه‌ای در جهت حفاظت از امنیت عمومی و امنیت و ثبات مرزی پس از بررسی تدوین شد.
 
رئیس جمهور "تاجیکستان" در این نشست بر توجه بیش از پیش به مسائل تدارک دائمی نیروهای مسلح، تقویت امنیت و ثبات در کشور و به خصوص در مناطق هم‌مرز با افغانستان، تسریع و اجرای به‌موقع تدابیر مربوط به برنامه مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی از جمله در زمینه کاهش و محدودسازی فعالیت گروه‌های جنایی سازمان‌یافته فراملی در قلمرو کشور تأکید کرد.
 
رحمان در بررسی این مسائل از مقامات خواست که برای تأمین ثبات در قلمرو ولایت بدخشان که یک منطقه هم‌مرز با افغانستان است، تدابیری را برای انبار و تأمین مواد سوختی برای مردم در طول زمستان مورد اجرا قرار دهند.
 
بررسی مسائل وابسته به تقویت امنیت و ثبات در مرز با افغانستان در شورای امنیت "تاجیکستان" درحالی است که بنا به گفته منابع رسمی موضوع تقویت نیروهای مرزی و افزایش پتانسیل نیروهای مسلح و مرزبان در محور مذاکرات «نیکولای بوردیوژا» دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی در دیدار با رحمان و مقامات دیگر تاجیک خواهد بود.
 
بوردیوژا دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی روز گذشته به‌ منظور بازرسی وضعیت مرز مشترک "تاجیکستان" با افغانستان در آستانه خروج نیروهای نظامی خارجی از خاک این کشور و احتمال سرایت ناامنی به مرزهای جنوبی آسیای مرکزی، وارد "تاجیکستان" شد.
 
مسائل مربوط به امنیت در منطقه و تقویت حفاظت از مرز "تاجیکستان" با افغانستان در برنامه بازدید 2 روزه بوردیوژا و مذاکرات وی با مقامات تاجیک اعلام شده است.
 
انتهای پیام/


منبع:فارس
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار