كوره بلند شماره 2 ذوب آهن اصفهان به صورت رسمي در مدار توليد قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مديرعامل ذوب آهن اصفهان در مراسم راه‌اندازي كوره بلند شماره 2 ذوب آهن اصفهان راه‌اندازي اين كوره را گامي بزرگ براي افزايش توليد و حركت در جهت كاهش واردات محصولات فولادي دانست و گفت: پروژه عظيم بازسازي و مدرنيزاسيون كوره بلند شماره 2 ذوب‌آهن اصفهان كه نقش مهمي در توليد سالانه اين شركت دارد با موفقيت به پايان رسيد و با راه‌اندازي آن توليد روزانه چدن در اين شركت از مرز 7000 تن گذشت و از هفته دوم شهريور ماه توليد چدن به 8000 هزار تن در روز مي‌رسد.

اردشير سعدمحمدي افزود: ظرفيت توليد ذوب آهن اصفهان هم‌اكنون در مقايسه با ابتداي سال جاري به 2 برابر افزايش پيدا كرده است كه اين امر كاهش هزينه‌ها را به دنبال دارد.

وي با اشاره به برنامه‌هاي توسعه‌اي اين شركت در آينده يادآور شد: افزايش ظرفيت دو ميليون تن در برنامه ميان مدت ذوب‌آهن است و براي سال 1393 سه ميليون دويست هزار تن و سال 1394 سه ميليون و ششصد هزار تن برنامه‌ريزي شده است. اميدواريم با اجراي طرح‌هاي توسعه‌اي ظرفيت ذوب‌آهن تا پايان سال 1397 به بيش از شش ميليون تن افزايش پيدا كند.

وي همچنين از اجراي بيش از 30 طرح براي افزايش ظرفيت و بهره‌وري خبر داد و گفت: اميدواريم در آينده شاهد شكوفايي و ارزش بيشتر جايگاه ذوب‌آهن اصفهان و در نتيجه كاهش واردات محصولات فولادي به كشور باشيم.

به گزارش شاتا، سعدمحمدي گفت: بايد به شرايطي برسيم كه از كك داخلي استفاده كنيم و با توجه به اينكه در ابتداي سال از كك خارجي به نسبت 50 درصد ايراني و 50 درصد خارجي استفاده مي‌كرديم، تلاش مي‌كنيم در شهريور ماه به نسبت 60 درصد ايراني و 40 درصد خارجي دست يابيم.

وي درباره ضرورت ورود به عرصه معدن گفت: براي افزايش توليد و كيفيت به دنبال استفاده از معدن زغال اندونزي و استفاده از قسمتي از معدن طبس هستيم.

همچنين اردشير افضلي معاون بهره‌برداري ذوب‌آهن اصفهان نيز گفت: كوره بلند شماره 2 به تنهايي 1.4 ميليون تن در سال توليد دارد كه درواقع يك كارخانه ديگر محسوب مي‌شود .

وي اين افزايش توليد را باعث تحول در خط توليد ذوب‌آهن و فولاد كشور دانست و افزود:‌ اين پروژه عظيم يك تعميرات نبود بلكه ساخت يك كوره جديد بود، چرا كه از كف كوره تا انتهاي كوره در محدوده بارگيري كلا تعويض شد و يك كوره جديد به ذوب‌آهن و خط توليد فولاد كشور اضافه شد.

هزينه ارزي اين تعميرات 16 ميليون و 900 هزار يورو و هزينه ريالي آن 780 ميليارد ريال بوده است.

فيض بخشيان مدير ارشد توليد ذوب‌آهن اصفهان هم گفت: كوره بلند شماره 2 روزانه 4 هزار تن توليد دارد كه با قيمت جديد فولاد باعث افزايش چشمگير فروش ذوب‌آهن و حيات دوباره اين مجموعه بزرگ اقتصادي و صنعتي مي‌شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار