مدیر مرکز پژوهشی مسایل مواد مخدر در آسیای مرکزی معتقد است که گروه‌های مافیايی در کشورهای منطقه در ساختارهای دولتی نیز نفوذ کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،"الکساندر زيليچنکو"  با اشاره به  نگرانی‌هايي در آسیای مرکزی در مورد احتمال بروز ناامنی در مناطق مرز مشترک افغانستان با این جمهوری‌ها پس از سال 2014 و خروج نظامیان آمریکایی و ناتو گفت: در میان کشورهای منطقه، تاجیکستان برای حفاظت از مرز خود با افغانستان به دلیل شرایط صعب‌العبور کوهستانی، با مشکلاتی مانند کمبود منابع مالی، نبود تجهیزات کافی و نیروی آموزش‌دیده مواجه می‌باشد.


وي ادامه داد:  این کشور دارای طولانی‌ترین مرز با افغانستان است،و از سوی دیگر وجود فساد و رشوه‌خواری فراگیر در ساختارهای دولتی موجب شده است تا مافیای قاچاق مواد مخدر در نهادهای حکومتی  کشورهای آسیای مرکزی نفوذ کند و فروش مواد مخدر به منبع مهم تامین درآمد مالی گروه های تروریستی تبدیل شود.


زيليچنکو تصريح کرد: به همین دلیل است که مافیای قاچاق مواد مخدر با وجود مبارزه ساختارهای قدرتی در تاجیکستان برای جلوگیری از ورود انواع مواد مخدر به داخل این کشور، موفق می‌شود هروئین تولید شده در افغانستان را به روسیه منتقل کند. از این رو احتمال تحرکات گروه‌های تروریستی برای ایجاد ناامنی در مرزهای مشترک کشورهای آسیای مرکزی با افغانستان با هدف افزایش قاچاق مواد مخدر پس از سال 2014 وجود دارد.


انتهاي پيام/

منبع:ايران تاجيک راديو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار