مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران شهروند الکترونیک را توانمند سازی شهروندان در انجام بهتر امور دانست و گفت 1 میلیون تهرانی در این طرح تحقق آموزش رایگان قرار خواهند گرفت.

کاوه تیمور نژاد در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به قرار گیری در یک فرایند تغییر به صورت برنامه ریزی نشده و مرحله به مرحله اظهار داشت: بر خلاف نظر عده ای که این گونه روند در توسعه فضای مجازی را سریع می دانند در دنیایی که هر لحظه چالشی به وجود می آید و موضوعات مختلف سیاسی و اجتماعی مطرح می شود و آگاهی از این امر نیازمند کسب اطلاعات است و فضای مجازی مناسب ترین شیوه مهلت تحقق این امر است ضمن اینکه توجه به این موضوع نیازمند درک عقلانی و دقت در امور است و از سوئی عقب نماندن از سرعت تکنولوژی در این راستا باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با یاد آوری به احداث سرای محلات و مشخص شدن چارچوب ها در راستای اقدامات فرهنگی ونیز حضور افراد تحت عنوان مدیران خانه های IT محلات و. . . افزود: پیشرفت در امور فرهنگی و تحقق این طرح از سوی مراکز فرهنگی همچون سرای محلات و خانه هایIT نیازمند توانمند سازی فعالان در این عرصه است چرا که آنان منبع اطلاع رسانی در این مکان بر مردم خواهند بود.
 
مدیر کل برنامه ریزی شهری شهرداری تهران با تاکید بر حق مردم در استفاده از تمامی امکانات در نظر گرفته  شده در سرای محلات در حوزه های خدماتی، آموزشی، بهداشتی ، حمل و نقل و . . . فضای مجازی را وسیله ای جهت تحقق این موضوع دانست و تصریح کرد: البته این وضعیت مجازی به معنای دور شدن از واقعیت نبوده بلکه وسیله ای جهت کمک در ارائه تسهیلات و آموزش بیشتر به شهروندان است.
 
تیمور نژاد نمونه ای از ارائه  خدمات مجازی به شهروندان راه اندازی ساب پرتال ها به عنوان محلی برای عبور مجازی و کسب اطلاعات بیشتر در جهت دریافت خدمات بهتر دانست و گفت: البته بهره مندی از تمامی این امکانات نیازمند آموزش است.
 
وی ادامه داد:شهروند الکترونیک به فضای توانمند سازی شهروندان در جهت انجام بهتر امور است که این نیازمند آموزش به تمام افراد است که با توجه به آموزش گروه سنی 75-12 سال در این طرح به عنوان جامعه هدف 1 میلیون شهروند در تهران به عنوان هشتاد و پنجمین شهر در کشور تحت آموزش های رایگان قرار خواهند گرفت.
 
مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران عنوان کرد: تحقق شهروند الکترونیک سبب افزایش بهره وری درکار است که همواره شعار دانشگاهیان و مدیران و مجریان بوده و امروز این شعار به شعور تبدیل خواهد شد.
 
تیمور نژاد با تاکید بر اینکه دستیابی به شاخصهای مطلوب بهره وری نیازمند تعادل در تعدد کارها، کیفیت و ارتقاء زمان کاری در جهت افزایش سرعت در کارها و کاهش هزینه خواهد بود.
 
عنوان کرد از طریق تحقیق شهروند الکترونیک همه این موارد در تعادل قرار خواهد گرفت.
 
وی در پایان با اشاره به اقدامات شهرداری به عنوان وکیل مردم گفت: انشاءالله کار مفیدی در سطح محلات از بعد آموزشی صورت پذیرد./رج
برچسب ها: شهروند ، گامی ، توانمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار