اتحاديه تشکل‌هاي دانشجويي دانشگاه آزاد طي بيانيه‌اي مطرح کرد: تعدادی از کشورهای مسلمان منطقه در این ماجراجویی آمریکا همچون فریب خوردگانی می‌مانند که با کمک به دولتمردان غربی و کوبیدن بر طبل جنگ به مسلمانان و حتی به مردم کشور خود ظلمی فراموش نشدنی را رقم خواهند زد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بیانیه اتحادیه تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ( اتحادیه اول) پیرامون مسائل سوریه به شرح زير منتشر شد.

بسم الله الرّحمن الرّحیم

بیش از دو سال است که آتش آشوب و فتنه دامن مردم مظلوم سوریه را فراگرفته است. متاسفانه در این مدت خون بیش از دهها هزار نفر از مردم بی‌گناه سوریه ریخته شده و هر زمان برحل مشکلات از راه دیپلماتیک قدمی برداشته شد گویی مخالفینی خارج از مرزهای سوریه بر طبل جنگ می‌کوبند.

در حالی که با توجه به نزدیکی زمان اجلاس ژنو 2 امید آن بود که شاهد سازش مخالفان و بازگشت آرامش به کشور مظلوم سوریه باشیم،  دولتمردان غربی در یک اقدام خودسرانه و خارج از عرف دیپلماتیک و بدور از هرگونه روند قانونی تصمیم به حمله یک جانبه به کشور سوریه را گرفته‌اند و بهانه‌ای واهی تحت عنوان استفاده از سلاح شیمیایی را مطرح نموده‌اند. بهانه‌ای که که در کمتر از یک دهه گذشته در رسانه جهان درباره کشور عراق نیز مطرح شد و بعد از گذشت یک دهه هیچ گونه مدرکی دال بر آن ادعا توسط دولتمردان غربی ارائه نشده است.

اما نکته‌ای که بسیار تامل و بحث بر انگیز است آن‌ است که اکثریت مردم منطقه خاورمیانه و حتی جهان، به یقین رسیده‌اند که در جنگ با سوریه و حمله به جبهه مقاومت بیشترین سود را رژیم غاصب صهیونیستی می‌برد و هدف از این حمله کمک به اسرائیل غاصب برای پاک شدن شکست جنگ 33 روزه از اذهان عمومی جهانیان است، در هفته‌های گذشته کمترین بحث استفاده از پایگاه‌های نظامی را رژیم غاصب صهیونیستی داشته است. در حالی که متاسفانه شاهد آن هستیم که تعدادی از کشورهای مسلمان منطقه در این ماجراجویی آمریکا همچون فریب خوردگانی می‌مانند که با کمک به دولتمردان غربی و کوبیدن بر طبل جنگ به مسلمانان و حتی به مردم کشور خود ظلمی فراموش نشدنی را رقم خواهند زد.

اتحادیه تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی  به عنوان نماینده جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن محکومیت هرگونه اقدامات جنگ طلبانه، اعلام می‌دارد، تنها راه حل پایان بحران در سوریه عدم دخالت کشورهای بیگانه در مسائل داخلی و جلوگیری از ورود سلاح به این کشور و حل این بحران از راه دیپلماتیک و سیاسی است.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

اتحادیه تشکل‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ( اتحادیه اول)

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار