سرپرست فنی مسابقات چهارجانبه بسکتبال بانوان تاکید می کند اختلاف بالای تیم بزرگسالان ایران با تیمهای حریف به خاطر ضعف فنی آنها نبود بلکه تکنیک بالای دختران بزرگسال ایران را نشان می داد.

 ژاله جلویزانی که از سال 1369 تا 1381 به عنوان رئیس و نایب رئیس هیئت بسکتبال سنندج به فعالیت می پرداخت، به عنوان سرپرست فنی تورنمنت چهارجانبه بانوان در تهران انتخاب شد. وی بعد از این مسابقات به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: تورنمنت چهارجانبه تهران تبلیغ خاصی برای بانوان ایرانی شده و انگیزه بازی را به ملی پوشان دختر برمی گرداند. در این چند سال اسپانسرهایی علاقمند به ورود در بسکتبال بانوان بودند که به خاطر نبود تبلیغات مناسب در نهایت حاضر به حمایت از تیمهای بانوان نشدند اما برنامه هایی مثل همین تورنمنت باعث جذب اسپانسر هم می شود. 

سرپرست فنی تورنمنت تهران در پاسخ به اینکه دو تیم دعوت شده به بازیها (عراق و ترکمنستان) چقدر توقعات بانوان را برطرف می کنند؟ توضیح داد: حضور این تیمها بیشتر مثل تلنگری است که به بانوان بیشتر بها داده شود. البته از مشحون رئیس فدراسیون که همیشه حامی بانوان بسکتبال بوده و کرم زاده نایب رئیس فدراسیون به خاطر این برنامه باید تشکر کرد. کرم زاه از جان و دل برای بانوان مایه گذاشته و اگر هزار بار هم جواب منفی بشنود باز هم به تلاش خود ادامه می دهد.

بزرگسالان ما یک سر و گردن بالاتر از بقیه بودند

وی ادامه می دهد: در این چند روز مشخص شد که سطح فنی تیم بزرگسالان واقعا بالا است. تیم جوانان هم نسبت به تیمهای دیگر فاصله سنی بالایی داشت. نباید فراموش کرد دو تیم حریف ضعیف نبوده و تیمهای ملی کشور خود بودند. اگر نتایج تورنمنت اختلاف بالایی را نشان می دهد به دلیل ضعیف بودن تیمها نیست بلکه دلیل تکنیکی بودن بازیکنان بزرگسال ما بود که یک سر و گردن از سایرین بالاتر بودند.

جلویزانی می گوید: امیدوارم این آخرین برنامه دیدار با تیمهای خارجی نباشد. با این شروع بسیار خوشبین هستیم که مسابقات برون مرزی بیشتری داشته باشیم. 

در مسابقات آینده از داور خارجی دعوت می کنیم

وی که عنوان داوری ملی را هم دارا است با تاکید بر اینکه در این بازیها از داوران خارجی دعوت نشد، اضافه می کند: اگر برنامه های دوستانه ادامه داشته باشد حتما از تیمهای مهمان درخواست می کنیم که یک یا دو داور بین المللی خود را همراه بیاورند.

سرپرست فنی مسابقات تاکید کرد: ما چهار داور از استانهای همدان، گرگان، مشهد و اصفهان داشتیم و در مجموع داوران ایرانی نشان داده اند که حرفهای زیادی برای گفتن دارند. البته این نظر مسئولان کمیته های بین المللی داوری بسکتبال است که قضاوت بانوان ایرانی فوق العاده است و حجاب هم هیچ مشکلی برای کار آنها در زمین ایجاد نمی کند به همین دلیل امیدوارم در قدم اول به داوران ما اجازه قضاوتهای برون مرزی را بدهند.

بازیکنان ما تمرین با پوشش نداشتند

جلویزانی در پاسخ به اینکه چرا برای متقاعد کردن فیبا، مسابقات چهارجانبه تهران با پوشش و تبلیغات بیشتر برگزار نشد؟ اشاره کرد: بازیکنان ما قبل از مسابقات چهارجانبه به خاطر شرایط لیگ با پوشش اسلامی تمرین نکرده بودند به همین دلیل تا حدودی سخت بود که به یکباره این تغییر را ایجاد کنیم اما مسئولان کمیته بانوان در نظر گرفته اند که لیگ سال بعد با پوشش اسلامی برگزار شده و به تدریج تبلیغات روی این موضوع را هم بیشتر کنیم. 

سرپرست فنی مسابقات که خود از استان کردستان به مسابقات دعوت شد تصریح کرد: ما پنج نفر در کمیته فنی مسابقات داشتیم که هر کدام از یک استان بودند. باقری از تهران، توکلی از اصفهان، داوری از مشهد، خدایی از گرگان و دارستانی از کرمانشاه آمده بودند. چهار داور هم در استانهای مختلف انتخاب شدند تمام اینها نشان می دهد که در بخش بانوان حمایت زیادی از شهرستانهای مختلف می شود. به همین دلیل از حمایتهای کرم زاده نایب رئیس فدراسیون نسبت به مربیان و داوران استانهای مختلف تشکر می کنیم که باعث پیشرفت زیاد آنها شده است./مح
برچسب ها: بانوان ، ژاله ، جلویزانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار