كتاب «ژانر فیلم: از كلاسیك تا پساكلاسیك» نوشته بری لنگفورد به زودی توسط انتشارات سوره مهر روانه بازار كتاب می‌شود. این كتاب را حسام الدین موسوی ترجمه كرده‌است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره مهر، این كتاب كه نوشته بری لنگفورد است، به بررسی تاریخ ژانر در سینمای هالیوود می‌پردازد و طیف متنوعی از گونه‌های سینمایی از «وسترن» و «موزیكال» گرفته تا نمونه‌های معاصری چون «اكشن بلاك باستر» را نیز معرفی می‌كند. 
 
بری لنگفورد، مدرس مطالعات سینما در دانشگاه رویال هالیوود لندن است. او در كتاب «ژانر فیلم» گذر سینمای هالیوود از كلاسیك به پسا كلاسیك را مورد بررسی قرار داده‌ و ژانرهای فیلم را در زمینه‌های مختلف تاریخی، فرهنگی و صنعتی قرار داده و معرفی می‌كند. 
 
ارزش ترجمه چنین كتابی درباره ژانرهای مختلف فیلم در اینست كه تاكنون هیچ كتابی چه به صورت تألیفی و چه ترجمه به طور خاص به ژانرهای فیلم در هالیوود نپرداخته‌است. در نتیجه انتشار چنین كتابی می‌ ‌تواند خلاء موجود در محیط‌های دانشگاهی و آموزشی را از بین ببرد. 
 
گفتنی است «ژانر فیلم» تولید سازمان توسعه سینمایی سوره است و انتشارات سوره مهر این كتاب را برای علاقه مندان به سینما منتشر خواهد كرد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار