مهم ترین مسئله فیلم اولی ها مضمون، ساختار و نگاه زیبا شناسانه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سعید شاه حسینی کارشناس سینمای کوتاه فیلمساز در خصوص برگزاری جشنواره فیلم اولی ها گفت :  در حوزه فیلم اولی ها مهم ترین مسئله مضمون و ساختار و نگاه زیبا شناسانه موجود است و فیلم سازان جوان چالشهایی را انجام می دهند که مسیر فیلم سازیشان را پیدا کنند .

این کارشناس با اشاره به اهمیت ارزیابی فیلم های اولی عنوان کرد : این ارزیابی شمایل کلی ازمیزان توانایی این فیلم سازان جوان را در اختیار مسئولان برگزاری جشنواره قرار می دهد تا بتوانند با برنامه ریزی نقاط ضعفها را  در بحث تکنیکی و موضوعی برطرف کنند و فیلم سازان جوان با رقابت، سطح کیفی کارشان را ارتقا ببخشند.

شاه حسینی در باره ملاک هایش برای داوری و انتخاب فیلم های جشنواره تصریح کرد : در انتخاب و داوری آثار باید این مسئله مهم را در نظر داشته باشیم که این فیلم ها را فارغ التحصیلان و فیلم سازان انجمن  ساخته اند و با ساخت فیلم عنوان می کنند که مبنای فیلم سازی را بلد هستند و اگر در ساختار فیلمشان نشان داده باشند مبنای فیلم سازی را بلد هستند، در جشنواره داوری می شوند . 

شاه حسینی با مثبت ارزیابی کردن آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره که حاصل کار حداقل 500 فیلمساز فیلم اولی است گفت: از این میان فیلمساز خوب و قابل اعتنایی دیده می شوند که قابلیت مطرح شدن و شرکت در جشنواره های مهم تر را دارند.

دومین جشنواره فیلم اولی ها توسط انجمن سینمای جوانان ایران و به دبیری هاشم میرزاخانی از 16 تا 19 شهریور ماه به طور همزان در سراسر کشور برگزار می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار