رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس تصريح كرد: موزه ملي فرش تبريز به عنوان نخستين موزه تخصصي فرش كشور، مي تواند آينده روشن هنر- صنعت قالي بافي آذربايجان شرقي و ايران را تضمين كند.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، رحماني در بازديد از روند اجراي اين پروژه افزود: جاي خالي راه اندازي چنين موزه اي براي شناساندن تاريخ قالي بافي اين منطقه و نمايش آثار و نمونه هاي شاخص اين هنر در آذربايجان خالي بود.

وي راه اندازي موزه فرشي پويا با امكانات آموزشي را لازمه حفظ و توسعه اين هنر و صنعت ارزشمند خواند و افزود: خوشبختانه با همت مديران و كاركنان اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي اين طرح تصويب شده و عليرغم كمبود اعتبارات سال گذشته پيشرفت خوبي نيز داشته است.

رحماني خاطرنشان كرد: قالي هنر و صنعت با سابقه اي در آذربايجان شرقي است كه در دنيا حرفي براي گفتن داشته و نمونه هايي از زيباترين قالي ها و تابلو فرش هاي اين منطقه مهمترين موزه ها و ساختمان هاي جهان را زينت داده اند.

نماينده تبريز، اسكو و آذرشهر در مجلس با اشاره به اهميت قالي بافي در اشتغال زايي آذربايجان شرقي اشاره كرد و گفت: امروز بيش از يك ميليون نفر در آذربايجان شرقي از طريق قالي بافي و صنوف وابسته به آن ارتزاق مي كنند.

رحماني تصريح كرد: اين محصولات در صادرات نيز نقش عمده اي ايفا مي كنند به طوري كه تابلو فرش هاي تبريز و سردرود مقام نخست صادرات آذربايجان شرقي را دارند.

وي راه اندازي موزه فرش را در كنار دانشكده و مركز تجارت جهاني فرش اقدامي موثر در تضمين آينده هنر صنعت قالي بافي ايران و آذربايجان دانست كه مي تواند به معرفي شايسته تر جايگاه اين هنر ديرينه در آذربايجان شرقي كمك كند/س

برچسب ها: موزه ، ملی ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.