مدیرحفاظت محیط زیست شهرستان طبس گفت : این تصاویر با نصب 50 دوربین تله ای در منطقه نای بندان طبس ، بزرگترین و بکر ترین پناهگاه یوزپلنگ آسیایی در ایران و جهان ثبت شده است .

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ 

حاتمی وسعت منطقه نای بندان طبس را یک میلیون و 500 هزار هکتار اعلام کرد و افزود : این تعداد دروبین از سال 90 برای شناسایی تعداد و انواع گونه های یوزپلنگ آسیایی در این منطقه نصب شده که شناسایی آمار دقیق تعداد این گونه نادر ، نیازمند اجرای فاز دوم نصب دوربین ها در منطقه نای بندان طبس است که در صورت تأمین اعتبار تا پایان امسال اجرا می شود .

وی با اشاره به اجرای طرح حفاظت از یوزپلنگ آسیایی از سال 1380 در منطقه نای بندان گفت : در فاز دوم نصب دوربین های تله ای ، 10 نقطه که گذرگاه های اصلی یوزپلنگ است تحت پوشش قرار می گیرد .

مدیرحفاظت محیط زیست طبس با اشاره به اجرای طرح حفاظت از یوزپلنگ آسیایی گفت : تکثیر گونه جانوری جبیر از خانواده آهوها ، از جمله فعالیتهایی است که در این طرح برای تأمین غذای یوزپلنگ آسیایی و جلوگیری از انقراض نسل او انجام می شود .

قوچ و میش ، کله بز و خرگوش از دیگر گونه های موجود در منطقه نای بندان طبس است که یوزپلنگ آسیایی از آنها برای تغذیه استفاده می کند .

غذای یوزپلنگ محسوب می شود این حیوانات به طور طبیعی خوارک مورد نیازشان را تامین می کنند.

کفتار ، روباه ، گربه شنی ، گربه وحشی ، روباه وحشی ، کارآکاس ، انواع پرندگان شکاری ، هوبره ، کبک و تیهو و پرندگان مهاجر آبزی و غیر آبزی و انواع سمندران از دیگر گونه های جانوری موجود در منطقه زیستی نای بندان طبس است ./س

برچسب ها: فیلم ، عکس ، یوزپلنگ ، آسیایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.