گروه هاي ملي گراي مصري مخالفت خود را با حمله نظامي به سوريه اعلام و از تصميمات اتحاديه عرب عليه اين کشور به شدت انتقاد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العراقيه، گروه هاي ملي گرا در مصر حمله نظامي عليه سوريه را بخصوص با توجه به فقدان مجوز سازمان ملل براي اين کار و نيز پايان نيافتن تحقيقات سازمان ملل درباره استفاده از سلاح هاي شيميايي در اين کشور، رد کردند و درباره فروپاشي سوريه هشدار دادند. 
رشا محمد خبرنگار اين شبکه در قاهره در گزارشي در اين باره با اشاره به مخالفت گروه هاي ملي گراي مصري با دخالت نظامي در مصر افزود: اين گروه ها موضع اتحاديه عرب را خفت بار توصيف کردند. گروه هاي ملي گراي مصر با  اعلام موضع خود در کنفرانسي خبري، اخوان المسلمين را به رهبري تروريسم در سوريه متهم کردند. 
تهاني الجبالي از فعالان گروه هاي ملي گراي مصري گفت: گروه هاي ملي گراي مصر تحولات سوريه و به طور کلي منطقه را با نگراني شديد دنبال مي کند. به نظر ما اين تحولات از حد اختلافات سياسي با نظام سوريه فراتر رفته است.
در ادامه گزارش آمده است: جنبش دفاع از جمهوريت، جنبش ائتلاف ملي و گروه ابتکار ملي براي همکاري هاي مثبت با برگزاري کنفرانسي خبري تلاش براي تحويل يکي ديگر از کشورهاي عربي به ناتو مانند تحويل ليبي به ناتو را محکوم کردند. 
تهاني الجبالي گفت: اکنون کار به جايي رسيده است که بايد زيرساخت هاي کشور و ميراث فرهنگي و فکري مردم که کشور بدون آنها وجود نخواهد داشت حفظ شود. آگاهي از چالشي که با آن روبرو هستيم ايجاب مي کند همه طرف ها اعم از رسمي و مردمي و نظام هاي حاکم بر منطقه اوضاع را از دريچه خطراتي که با آن روبرو هستيم ميزان تهديدي که براي امنيت ملي عربي و امنيت ملي هر يک از کشورهاي عربي دارد، مورد بازنگري قرار دهند. 
يکي از شرکت کنندگان در کنفرانس خبري گروه هاي ملي گراي مصر گفت: توطئه اي شکل گرفته است که فقط عليه سوريه نيست بلکه کل منطقه را هدف قرار داده است. در چارچوب اين توطئه تلاش مي شود با توسل به بهانه هاي واهي منطقه تقسيم شود. غرب و بخصوص آمريکا از اين طريق مي خواهند منطقه را تقسيم و بار ديگر آن را اشغال کنند. 
زبيده عطا استاد دانشگاه حلوان گفت: ما مصري ها مخالف هرگونه حمله به سوريه هستيم. ما نگران مصر هم هستيم. 
علي احمد الشريف استاد دانشگاه الازهر نيز گفت: ما تصميمات اتحاديه عرب را در خصوص سوريه محکوم  و برائت خود را از اين تصميمات اعلام مي کنيم. آنها مي خواهند کشورهاي عربي را دچار فروپاشي کنند.
برچسب ها: بین الملل ، مصر ، سوریه ، عرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار