از 250 میلیارد تومان اعتبارات در نظر گرفته شده برای بخش های پژوهشی تنها 3 درصد اعتبارات پرداخت شد.

محمدمهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به نزدیکی سال تحصیلی درخواست ما از مسئولان این است که اعتبارات مصوب مربوط به حوزه پژوهش و فناوری را هر چه سریعتر ارائه دهند.

وی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری با هیئت دولت مبنی بر شتاب علمی و بحث شرکت های دانش بنیان هر چه سریعتر این اعتبارات به این حوزه برای رشد و شتاب هر چه بیشتر علمی در کشور ارائه شود.


مهدی نژاد نوری در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه اعتبارات در نظر گرفته شده برای این حوزه چند میلیارد است اظهار داشت: اعتبارات در نظر گرفته شده برای حوزه پژوهش و فناوری به 2 صورت قطعی 250 میلیارد تومان و مشروط به قراردادهای نفتی بوده است که برای رشد و پیشرفت هر چه سریعتر این حوزه مهم باید این اعتبارات پرداخت شود.

وی تصریح کرد: با توجه به زمان از دست رفته مبنی بر پرداخت این اعتبارات تاکنون تنها 3 تا 5 درصد این اعتبار 250 میلیارد تومانی یعنی حتی کمتر از 25 میلیارد تومان پرداخت شده است.

مهدی نژاد نوری خاطرنشان کرد: ما این آمادگی را برای ارائه برنامه های توسعه علمی و فناوری در کشور را داریم به شرط آن که اعتبارات پرداخت شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار