مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان با بیان این‌که تخصیص بودجه برای امور فرهنگی ارگان‌ها براساس برنامه انجام می‌شود، گفت: برنامه‌های فرهنگی تعریف شده در دستگاه‌های اجرایی هم باید براساس اولویت بندی انجام شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  علی جعفری شامگاه سه‌شنبه در جمع مدیران استان زنجان؛ برنامه‌ریزی و برنامه‌محوری را از اهداف مسئولان این کار گروه دانست و اظهار داشت: نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی از دیگر اهداف این کار گروه محسوب می‌شود.

وی از تعریف برنامه برای دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و افزود: تخصیص بودجه به ارگان‌ها هم در این راستا انجام شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان با بیان این‌که تخصیص بودجه برای امور فرهنگی ارگان‌ها براساس برنامه انجام می‌شود، اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی تعریف شده در دستگاه‌های اجرایی هم باید براساس اولویت‌بندی انجام شود.

وی برنامه‌های منطبق با امور جوانان را دارای اولویت در تخصیص بودجه دانست و گفت: مسائل جوانان و مناطق ویژه جمعیتی از اولویت در تخصیص بودجه فرهنگی قرار دارند.

جعفری بر مهم بودن خانواده در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی تاکید کرد: و افزود: تخصیص بودجه در این امور در اولویت قرار دارد تا آسیب‌های اجتماعی از طریق تقویت خانواده‌ها کاهش یابد.

وی کار در امور جنگ نرم، کمک به تولید و پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و اجرای برنامه‌هایی در راستای کمک به تحکیم بنیان خانواده را از جمله اقدامات کار گروه فرهنگی اجتماعی عنوان کرد.

*بودجه 2 میلیارد و 670 میلیون تومانی فرهنگی دستگاه‌های اجرایی

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی استانداری زنجان در این جلسه با بیان این‌که فرآیند بودجه ریزی در استان در معاونت برنامه‌ریزی تدوین و ابلاغ می‌شود، افزود: سرجمع اعتبارات کار گروه فرهنگی اجتماعی از فصل پنجم 2 میلیارد و 670 میلیون تومان است.

نباتچیان از اولویت‌بندی انجام شده در تخصیص بودجه خبر داد و گفت: بودجه امور فرهنگی با اولویت کار گروه بانوان و امور خانواده و کار گروه فرهنگی و امور اجتماعی پرداخت می‌شود.

وی بودجه اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان را 500 میلیون تومان اعلام و اضافه کرد: 313 میلیون تومان از این اعتبار در حال حاضر باقیمانده است.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی استانداری زنجان اعتبار اداره کل بهزیستی استان زنجان را 100 میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: مقداری از این بودجه هزینه شده و 55 میلیون تومان هم باقیمانده است.

وی مجموع اعتبارات فرهنگی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را 600 میلیون تومان اعلام و اضافه کرد: با هزینه‌های انجام شده در چهار برنامه اجرا شده، این اداره کل 272 میلیون تمان از این اعتبار هنوز باقیمانده است.

نباتچیان اعتبار حوزه فرهنگی را 60 میلیون تومان برشمرد و تصریح کرد: 55 میلیون تومان از این اعتبار هزینه شده و مقدار اندکی از آن باقیمانده است.

وی مجموع اعتبارات اداره کل تبلیغات اسلامی را یک میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: این اداره کل فقط 15 میلیون تومان از این اعتبار را در شهر خرم‌دره هزینه کرده و بقیه این اعتبار هنوز مصرف نشده است.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی استانداری زنجان ادامه داد: مجموع اعتبارات باقیمانده از امور فرهنگی استان زنجان یک میلیارد و 640 میلیون تومان است که با اولویت‌بندی در اختیار ارگان‌های ذیربط قرار می‌گیرد.
برچسب ها: زنجان ، بودجه ، ارگان ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.