چهارمین نشست از سلسه برنامه «آئینه فرهنگ»، به معرفی و آشنایی بیشتر با «هوشنگ مرادی کرمانی» مي پردازد که روز دوشنبه 18 شهریورماه ساعت 17 ، مهمان این برنامه در خانه فرهنگ آیه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای فردوس، خانه فرهنگ آیه به منظور معرفی و تجلیل مفاخر ملی این مرز و بوم و الگوسازی مناسب برای جوانان، در هر فصل برنامه آینه فرهنگ را با حضور استادان و پیشکسوتان حوزه های مختلف علمی، هنری، ادبی، فرهنگی و ... برگزار می کند .


بر اساس این گزارش؛ «هوشنگ مرادی کرمانی» داستان نویس و فیلمنامه نویس معاصر متولد  ۱۳۲۳ از روستای سیرچ از توابع بخش شهداد کرمان است. وی را بیشتر مردم با قصه های مجید می شناسند.

از وی تا کنون کتاب های متعددی به چاپ رسیده است که از آن ها می توان به «خمره»،  «آب انبار»، «معصومه»، «من غزال ترسیده‏ای هستم»، «قصه ‏های مجید » ، «بچه‏ های قالیبافخانه » ، «نخل»، «چکمه»، «داستان آن خمره»، «مشت بر پوست»، «تنور»، «پلو خورش»، «مهمان مامان»، «مربای شیرین»، « مجموعه داستان لبخند انار»، «مثل ماه شب چهارده»، «نه ترو نه خشک»، «شما که غریبه نیستید (خاطرات)»،  «ناز بالش»، «کبوتر توی کوزه» و «هوشنگ دوم» را نام برد.

همچنین داستان صنوبر(بیگانه) محصول افغانستان، قصه‌های مجید (چهارده داستان) و یازده فیلم تلوزیونی و سه فیلم سینمایی به کارگردانی کیومرث پوراحمد، خمره (فیلم) به کارگردانی ابراهیم فروزش، چکمه (فیلم) به کارگردانی محمدعلی طالبی، مهمان مامان (فیلم) به کارگردانی داریوش مهرجویی، تنور (فیلم) به کارگردانی فرهنگ خاتمی و مثل ماه شب چهارده در ۱۱ قسمت سریال تلویزیونی از اقتباس های سینمایی هستند که از روی داستان های او صورت گرفته است.

وی همچنین در عرصه های بین المللی جوایز بی شماری را دریافت کرده که جایزه جهانی اندرسن - سال ۱۹۸۶ میلادی، جایزه ویژه هیات داوران جایزه هانس کریستین آندرسن- سال ۱۹۹۲ میلادی، جایزه کتاب سال ۱۹۹۴ کودکان و نوجوانان اتریش، سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر (بهمن ۱۳۷۲) ، جایزه مهرگان ادب، عنوان نویسنده برگزیده کشور کاستاریکا و جایزه خوزه مارتینی (نویسنده و قهرمان ملی آمریکای لاتین) - سال ۱۹۹۵ میلادی از آن جمله هستند.

لازم به ذکر است؛ برپایی نمایشگاهی از آثار این نویسنده با مشارکت انتشارات معین و ارائه آثار با تخفیفی که از سوی نویسنده لحاظ شده است، از بخش های جنبی این برنامه به شمار می رود.

این برنامه که شامل گفتگوی صمیمانه، پرسش و پاسخ با هوشنگ مرادی کرمانی است، روز دوشنبه 18 شهریورماه از ساعت 17 برگزار می شود که علاقه مندان می توانند برای شرکت در این نشست به خانه فرهنگ آیه واقع در شهرک اکباتان، فاز یک، خیابان اصلی، روبروی ورزشگاه راه آهن مراجعه کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44667633 تماس حاصل نمایند.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار