«این وصیت‌نامه‌هایی که این عزیزان می‌نویسند مطالعه کنید، پنجاه سال عبادت کرده‌اید و خدا قبول کند. ... این وصیت‌نامه‌ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید. امام خمینی(ره)». بر همین اساس ازین پس هر شب وصیت نامه یک شهید را به عنوان تحفه‌ای از گنجِ جنگ پیشکش کاربران بزرگوار مجله شبانه خواهیم کرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛ شاگرد مخصوص آيت الله بهاءالديني بود. ايشان فرموده بودند: امام زمان (عج) از من يك يار خواسته بودند و من جلال افشار را معرفي كردم!. بارها شنيده بوديم كه مي فرمودند: از مزار جلال نور خاصي به سوي آسمان ساعد است!

متن وصیت نامه

با خود گفتم که در این لحظه آخر به عنوان ذکر، چه بنویسم تا باقیات‌الصالحات باشد. از خدا خواستم تا آیه‌ای را برایم بیاورد که آن را سرلوحه نوشته‌ام قرار دهم. ام حسب الذین یعملون السیئات ان یسبقونا ساء ما یحکمون. من کان یرجوا لقاءالله فان اجل الله لات و هو السمیع العلیم. و من جاهد فانما یجاهد لنفسه ان الله لغنیٌ عن العالمین. والذین امنوا و عملوا الصالحات لنکفرن عنهم سیئاتهم و لنجزینهم احسن الذی کانوا یعملون. «عنکبوت 4 تا 7»
خداوندا میدانی که من بسیار گناه کردم. اما ازگناه بیزارم. آنگاه که نافرمانی و ناسپاسی تو را انجام دادم نمی‌خواستم در مقابل قدرت بی پایان تو بایستم، بلکه بر اثر ضعف نفس، سستی و تنبلی خود عصیان کردم. اما تو ای کریم آن قدر رحمتت گسترده است که بسیاری از آن‌ها را مخفی کردی و مرا در این دنیا مفتضح نساختی. پس اینک که جانم را میستانی و پس از آن، در برزخ و معاد آبرویم را مبر. خدایا مرا در این دنیا بسوزان اما لحظه‌ای فراق و جدایی خودت و اولیایت را برایم میاور. خداوندا مرا به آتش خشم و غضب خود نسوزان. خداوندا مشتاق دیدار تو هستم. ولی چه کنم که حجاب‌ها مرا پوشانده و چشم و قلب را از من گرفته است.
... خداوندا خجالت می‌کشم که با تو سخن بگویم اما کرامت تو و رأفت و رحمتت مرا به اینجا کشانده است که چنین در پیشگاهت جسورانه مسألت نمایم. آخر تو به من همه چیز دادی و من کاری برای تو نکردم. خدایا نمی‌دانم چگونه از بندگانت عذرخواهی کنم. آیا آنان عذر مرا می‌پذیرند؟!



آخر گمان می‌کردند من بنده صالح تو هستم. و بر همین منوال مرا شرمنده ساختند. اگر حال باطن مرا بنگرند چه میگویند؟! پس تو که ظاهرم را نیکو ساختی باطنم را نیز اصلاح کن. خداوندا به بندگانت چه گویم که هر کدامشان کتاب بزرگی هستند از اندرز و پند. با این حال با زبان قاصرم میگویم که‌ای امت به پا خواسته قیام خود را حفظ کنید تا قائم دین حق فرزند امیرالمؤمنین (ع) حجت الله الاعظم)عج الله( بیاید و پرچم توحید را بر فراز قله‌های جهان به اهتزاز درآورد.
به نصیحت‌ها، پندها و فریادهای نائب بر حقش این پیرمرد موحد که قلبش برای اسلام می‌تپد گوش فرا دهید و موبه‌مو اجرا کنید تا رضایت خدا حاصل شود. نیت‌ها را خالص کنید که شرک ظلم عظیمی است. خودپرستی و خودمحوری‌ها را کنار بگذارید و به اسلام و قرآن بی اندیشید.
نیروهای فرصت‌طلب را مدّ نظر داشته باشید و در فرصت مناسب آن‌ها را از میدان انقلاب خارج کنید. از روحانیت متعهد به اسلام طرفداری کنید. مسئولان محترم مملکت هر کس را متناسب ظرفیتش به کارهای اجرایی بگمارند. به فرهنگ جامعه بیش از هر چیز توجه شود. به سپاه این بازوی مسلح امام بیش از پیش برسید. بر رشد معنوی و فرهنگی آن بیشتر تکیه کنید و بنگرید
که قرآن مکتوب و قرآن ناطق چه میگویند و برای اجرای فرامینشان آستین‌ها را بالا زنید و گام‌هایتان را استوارتر بردارید.
بدانید تا کفر هست اسلام در جنگ و ستیز با آن هست. و اگر روزی با وجود کفر مبارزه در انقلاب ما کنار گذاشته شود انقلاب از مسیرش خارج گشته است...
خواهران و برادران! به اسلام بیندیشید که حیات و سعادت شما در عمل به احکام آن است. فرصت را از دست ندهید. خداوند به شما اجر و صبر جمیل عطا کند.
والسلام علیکم 29 / 4/ 61 جلال افشار

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار