سخنران حرم مطهر رضوي گفت: آيات متعددي در قرآن كريم به موضوع تربيت‌پذيري انسان اشاره دارد كه نشان مي‌دهد انسان مي‌تواند با بهره‌گيري از هدايت تشريعي و اختيار خود به سعادت دنيوي و اخروي برسد تا جايي كه غير از خدا را نبيند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت‌الاسلام والمسلمين امين نيادر سلسله جلسات پرسش و پاسخ كه با موضوع «سيره علمي‌تربيتي امام صادق(ع)» در صحن جمهوري‌اسلامي حرم مطهررضوي برگزار شد، به بيان نقش تربيتي امام صادق(ع) و الگو گرفتن از سيره عملي ايشان در انتقال معارف ديني به فرزندان پرداخت.

وي گفت: ضمن بيان مسائلي درباره پرسش از چگونگي محتواي يك فيلم يا مسائل ديگري از قبيل نظر سنجي و ارزيابي كتب درسي مي‌توان الگوهاي ارزشي را به فرزند منتقل كرد.

بنا به گفته وي عواملي همچون هشدار غير مستقيم تا جايي كه به نصيحت كشيده نشود، توجه به بازتاب و تأثير بعضي از اعمال در زندگي، در تربيت فرزند مؤثر است.

وي در ادامه با اشاره به اين كه پيروي از صادقين،آبرومندي نزد پروردگار را به دنبال دارد، گفت: صادق كسي است كه بين گفتار و رفتار او تناقض وجود نداشته باشد. ائمه اطهار(ع) نمونه بارز صداقت هستند و افراد با انجام اعمال صادقانه مي‌توانند پيرو معصومين(ع) باشند.

اين كارشناس مسائل خانواده با اشاره به روايتي از رسول اكرم(ص)، گفت: حضور خداوند در تمامي لحظات را در كودكي به فرزندان تفهيم كنيد.

اين مشاور ديني گفت: انسان موجودي تربيت‌پذير است و با قرار دادن ارزش‌هاي اخلاقي در زندگي مي‌تواند هر روز بيشتر از روز قبل در معنويات ارتقاء يابد. همان گونه كه حضرت رسول(ص) به جايي رسيدند كه غير از خدا چيز ديگري را نمي‌ديدند.



برچسب ها: سخنران ، حرم ، مطهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.