آنها از راه فشردن پدال گاز توانسته‌اند درآمدهاي كلاني به‌ دست بياورند! سرعت راه و روش آنهاست و براي اينكه بتوانند نام خود را مطرح كنند چاره‌اي ندارند كه با خطرهاي متعددي دست و پنجه نرم كنند اما از سرعت خود نكاهند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، دوهفته‌نامه فوربس پردرآمدترين ورزشكاراني را كه در ورزش‌هاي موتوري فعاليت مي‌كنند، از بين كساني انتخاب كرده است كه در مسابقات جهاني «فرمول يك»، «نسكار» و «موتو جي‌پي» شركت كرده‌اند. اين دوهفته‌نامه درآمد اين رانندگان و موتورسواران را از ژوئن 2012 تا ژوئن 2013 بررسي كرده است.حقوق، پاداش و درآمدهاي تبليغاتي از جمله مواردي است كه در تعيين عدد نهايي درآمد ورزشكاران اين فهرست مدنظر قرار گرفته است.

فرناندو آلونس,

كشور: اسپانيا / درآمد: 30 ميليون دلار



«فرناندو آلونسو» اسپانيايي با قراردادي كه با تيم «فراري» امضا كرده است، پردرآمدترين راننده فرمول يك است. او تا سال 2016 ميلادي با اين تيم قرارداد دارد و سالانه بالغ بر 30 ميليون دلار به‌ دست مي‌آورد. «آلونسو» متولد 29 ژوئيه 1981 است. وي اولين اسپانيايي‌اي است كه توانسته در تاريخ ورزش كشورش در سال 2005 ميلادي به مقام قهرماني فرمول يك برسد.

لوئيس هميلتون

كشور: انگلستان / درآمد: 27.5 ميليون دلار



«لوئيس هميلتون» سرانجام بعد از شش سال كه در تيم «مك‌لارن» فعاليت مي‌كرد، امسال به تيم «مرسدس»پيوسته است. هميلتون توانست در سال 2008 ميلادي با تيم «مك‌لارن» قهرمان مسابقات فرمول يك شود. او به اين دليل به تيم مرسدس پيوسته كه بتواند فعاليت‌هاي تجاري خود را گسترش دهد. «لوئيس هميلتون» يكي از ورزشكاراني است كه علاقه وافري به انجام فعاليت‌هاي تجاري دارد.

ديل ارنهارت جونيور

كشور: آمريكا / درآمد: 26 ميليون دلار



«ديل ارنهارت جونيور» يكي از ورزشكاراني است كه فعاليت‌هاي زيادي در عرصه تجارت دارد و درآمدي كه از اين راه كسب مي‌كند بخش بزرگي از درآمدهاي خارج از پيست او را تشكيل مي‌دهد. او در عين حال يكي از محبوب‌ترين رانندگان نيز هست به‌طوري كه وي براي دهمين سال متوالي توانست در سال 2012 ميلادي عنوان محبوب‌ترين راننده مسابقات «نسكار» را از طرف تماشاگران به‌ دست بياورد.

جيمي جانسون

كشور: آمريكا/ درآمد: 24 ميليون دلار



«جيمي جانسون» متولد 17 سپتامبر 1975 ميلادي در «كاليفرنيا» آمريكاست و مدت‌هاست براي تيم «هندريك موتور‌اسپورتز» در «نسكار» شركت مي‌كند. در فوريه سال‌جاري ميلادي، «جيمي جانسون» قراردادش را با «هندريك موتور‌اسپورتز» تا سال 2015 ميلادي تمديد كرد. شهرت «جيمي جانسون» به اين دليل است كه او توانسته پنج سال متوالي عنوان قهرماني «نسكار» را به‌ دست بياورد.

والنتينو روسي

كشور: ايتاليا / درآمد: 22 ميليون دلار



«والنتينو روسي» كه از سال ۲۰۰۴ ميلادي تا ۲۰۱۰ در تيم «ياماها» بود، تصميم گرفت از اين تيم جدا شده و به تيم «بوكاتي» ملحق شود. او در سال 2011 و 2012 ميلادي براي تيم «بوكاتي» راند اما چندان در اين تيم موفق نبود. «روسي» در ماه جولاي ۲۰۱۲ با پيشنهاد تيم قبلي خود يعني ياماها مواجه شد و از سال ۲۰۱۳ به مدت دو سال در تيم ياماها هم‌تيمي «خورخه لورنزو» شده است.

توني استوارت

كشور: آمريكا / درآمد: 18.5 ميليون دلار



«آنتوني وين استوارت» متولد 20 مي‌1971 ميلادي در «اينديانا» است. او تاكنون سه دوره و در سال‌هاي 2002، 2005 و 2011 ميلادي قهرمان «نسكار» شده است. او سال‌جاري ميلادي با بدشانسي روبه‌رو شد. ماه اوت سال‌جاري بود كه در يك دوره از مسابقات در «آيوا» پاي «توني استوارت» شكست و اينگونه مسابقات فصل 2013 ميلادي براي او به پايان رسيد.

جف گوردون

كشور: آمريكا / درآمد: 18.2 ميليون دلار



«جف گوردون» متولد چهارم اوت 1971 ميلادي در «كاليفرنيا» ايالات‌متحده است. وي در مسابقات «اسپرينت كاپ» تاكنون 87 بار قهرمان شده است و اينگونه سومين ورزشكار پرافتخار تاريخ اين دوره از مسابقات است. از جمله حاميان مالي اصلي «جف گوردون» مي‌توان از كمپاني «پپسي» نام برد. او يكي از محبوب‌ترين ورزشكاران در «اينديانا» و «كاليفرنيا» است.

سباستين وتل


كشور: آلمان / درآمد: 18 ميليون دلار



«سباستين وتل» آلماني قرارداد خود با تيم «رد بول» را تا سال 2014 ميلادي تمديد كرده است. او با ۱۹ سال و ۵۳ روز جوان‌ترين كسي بود كه در يك دوره مسابقات جايزه بزرگ شركت كرد و همچنين جوان‌ترين كسي است كه در تاريخ مسابقات فرمول يك قهرمان شده است. «سباستين وتل» كار خود را در سال ۱۹۹۵ ميلادي با شركت در مسابقات كارتينگ آغاز كرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار