دبیر خانه صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: برخی از صنایع این استان تنها از ۴۰ درصد ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد فیروز ابراهیمی اظهار کرد:صنایع کوچک در مجموعه صنعت و معدن کشور مورد بی‌مهری مسئولان ذی ربط قرار گرفته است.

وی گفت: گران بودن تسهیلات و بالا بودن نرخ پول در کشور و از سویی هزینه‌های تولید و فشارهایی که از طرف تامین اجتماعی به دلیل گران بودن تعرفه‌ها بر صنایع وارد می‌شود، از جمله مشکلات صنایع کوچک است که باید برای رفع آن‌ها اقدامات اساسی صورت بگیرد.

ابراهیمی بیان کرد: در حال حاصر صنایع کوچک ما به دلیل درگیر بودن با مشکلات متعدد با 40 تا 50 درصد ظرفیت خود مشغول فعالیت هستند که این امر سبب شده تا توان رقابت از تولیدات داخلی گرفته شود.

وی تصریح کرد:در چند سال گذشته شاهد تعطیلی بسیاری از صنایع کوچک بودیم، زیرا این‌ها در حقیقت هیچ‌گونه پل ارتباطی در یک زنجیره به‌ هم پیوسته با هم نداشتند.

ابراهیمی خاطرنشان ‌کرد:هر چند صنایع کوچک برای جوامع روستایی اشتغال‌زایی فراهم می‌کند، ولی با بررسی سیاست‌هایی که بر این اساس انجام شده است، ناپایدار بودن آن‌ها به اثبات می‌رسد.

دبیر خانه صنعت و معدن خراسان رضوی بهره‌گیری از صنایع کوچک را راستای تقویت صنایع بزرگ مثبت تلقی و خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای توسعه صنایع، ایجاد صنایع بزرگ در فرم کوچک است تا به صورت زنجیروار مکمل هم باشند و در مجموع یک صنعت بزرگ را شکل دهند.

ابراهیمی اظهار کرد: به عنوان مثال در چین یک خط تولید گسترده از عروسک را ایجاد کرده‌اند تا هر بخش فقط یک کار تخصصی انجام دهد، به‌طوری که ما در آخر با تولید انبوده عروسک مواجهه هستیم.


برچسب ها: معدن ، خراسان ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.