مردم آمريکا همچنان از مشکل بيکاري و نيافتن فرصت هاي شغلي مناسب شکايت دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي،تازه ترين آماري که دولت آمريکا منتشر کرده است، نشان مي دهد اقتصاد اين کشور تا حدودي روند بهبود را مي پيمايد. بيش از صد و هفتاد هزار فرصت شغلي در ماه اوت ايجاد شده و اعتماد مصرف کنندگان تا حدي احيا شده است اما براي بسياري از مردم تبعات ناشي از مشکلات اقتصادي آمريکا همچنان پابرجا است.
به گزارش جان هندرن خبرنگار اين شبکه، همچنان شمار زيادي از مردم آمريکا با مشکل بيکاري دست و پنجه نرم مي کنند. ليشا فيلدز يکي از اين افراد است که از تلاش بي نتيجه خود براي يافتن کار سخن مي گويد.
هم اکنون ميزان بيکاري در سطح مشاغل تمام وقت در آمريکا به ابعادي فراتر از دوران "رکود بزرگ" در دهه هزار ونهصد و سي رسيده است. بيش از چهار ميليون آمريکايي نزديک به شش ماه بيکار بوده اند. اقتصاددانان مي گويند اين ميزان در تاريخ معاصر آمريکا بي سابقه است.
سام روزنبرگ اقتصاددان دانشگاه روزولت مي گويد:تفاوت اين آمار امروز اين است که در شرايط رکود اقتصادي کنوني، حجم افرادي که رسما مي دانيم بيکار هستند و در مدت طولاني بيکار بوده اند، بسيار بالاتر از دوره رکود قبلي است.
هم اکنون افراد مسن تر و اقليت هاي ساکن آمريکا به شدت فشار بيکاري را احساس مي کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار