توجه جوانان دين و رويكردهاي سازنده ي آن و تاثير آن در زندگي فردي و اجتماعي، سازندگي روحي، معنوي، اجتماعي و زندگاني را در پي دارد.

" حجت الاسلام سيد عبدالحميد شهاب" در گفتگو با خبرنگار حوزه ي ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت: اهداف بلند مدت جوانان مبني بر رسيدن به آرزوهايشان توجه به ارزش هاي اخلاقي، اصلاح الگوهاي رفتار ديني و مراقبت دنيايي است.

وي عنوان كرد: اصل هدايت پذيري در نسل جوان با وجود پويايي آنان، سالم بودن وضعيت روحي و رواني جوانان بارزتر و قوي تر از هر قشر اجتماعي ديگر است.

وي افزود: امام صادق (ع) يك عنصر اثر گذار در تعالي قشر اجتماعي داراي ويژگي خاص مهرباني به جوانان، تكريم شخصيت آنان، احترام و توجه به نيازها و قلب هاي پاك و زلال آنان براي عبادت هستند.

وي ادامه داد: تاريخ زندگاني امام صادق (ع) با توجه به اقبال و استقبال جوانان شيعه نسبت به حضرت و رفتار حكيمانه و صميمانه امام (ع) با جوانان، آنان را تا مرحله ي تاثير سخنان امام بر دلشان پيش مي برد.

شهاب گفت: حضرت با توجه به تلاش مكرر گرايش امت به جوانان، آنان را در پذيرش زودتر خير و نيكي تواناتر مي دانستند.

وي افزود: حضرت با فرستادن اصحاب خود به دنبال جوانان و دانستن اين كار به عنوان يك وظيفه درگرايش جوانان به حق تلاش مي كردند.

وي گفت: از منظر امام صادق (ع) جوان با رنگ خدايي يافتن به عالي ترين مراتب مي رسد.

وي ادامه داد: جوانان با توجه به وجود يك دوره سرگرداني هويت و فراموشي كيستي خود و نقش اجتماعي شان در دوران شكوفايي جواني، ترديد و به هم ريختگي تعادل روحي به بحران هويت كشيده مي شوند.

حجت الاسلام شهاب اظهار داشت: حضرت صادق (ع) با توجه به سرگرداني و بحران هويت جوانان در دوره ي شكوفايي جواني جبران اين دوره را با شكل دادن معرفت ديني ميسر مي دانستند.

وي تصريح كرد: رنگ خدايي داشتن و به دست آوردن هويت خداوندي بدون شك فرصتي نيكو و نصيب رحمت خداوندي براي جوانان است.

وي افزود: جوان از منظر امام صادق (ع) با آموختن احكام، بايد ها نبايدها و انديشه هاي ديني در دوران جواني شكل مي گيرد.

وي عنوان كرد: از منظر امام صادق (ع)، آموختن دانش در جواني مانند حك شدن نقش بر سنگ و آموختن دانش در بزرگسالي مانند نوشتن بر روي آب است.

وي ادامه داد: از منظر امام علي (ع) امام صادق با توجه به شباهت قلب جوان به زمين مستعد كاشت، تزكيه را مقدم بر آموزش مي دانستند.

وي خاطرنشان كرد: بر اساس فرموده ي خداوند در قرآن، خداوند تزكيه ي نفس و دانش را به انسان ارزاني خواهد داشت. /ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار