مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان گفت: یک‌هزار و 200 واحد صنفی خوزستان توسط اداره استاندارد این استان بازرسی شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان رضا دهدشتی‌زاده اظهار کرد: این اداره کل به عنوان متولی تعیین کیفیت کالا اهتمام جدی را در راستای استانداردسازی محصولات واحدهای تولیدی دارد.

وی افزود: بر همین اساس و در راستای طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها) در سطح استان خوزستان کارشناسان این اداره کل اقدام به کنترل دقیق بازار و جلوگیری از عرضه محصولات غیر استاندارد توسط مراکز عرضه کرده‌اند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان ادامه داد: بر همین اساس کارشناسان این اداره کل از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک‌هزار و 200  واحد صنفی را مورد بازدید و بازرسی قرار داده‌اند.

دهدشتی‌زاده تصریح‌کرد: تعداد 795 نمونه بصورت تصادفی از واحدهای صنفی در زمینه های مختلف از جمله غذایی، کشاورزی، بهداشتی، مصالح ساختمانی، لوازم صوتی و تصویری، لوازم الکتریکی و... اخذ و جهت بررسی میزان انطباق کالاهای مذکور با استانداردهای ملی مربوطه جهت انجام آزمون به آزمایشگاه‌های اداره‌کل و یا آزمایشگاه‌های مورد تائید صلاحیت این اداره کل ارجاع شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا به 122 واحد صنفی به علت عرضه کالای بی‌کیفیت و بدون نشان استاندارد ملی ایران تذکر و اخطار داده شده تا از عرضه، فروش و انبار کردن محصولات غیر استاندارد مشمول طرح جامع استاندارد خودداری کنند که این امر به مرجوع شدن 122 کالا منجر شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان اضافه‌کرد: همچنین در این مدت 213 کالای مشمول استاندارد اجباری فاقد نشان استاندارد ملی شناسایی و توقیف شده و 95 واحد صنفی نیز به‌دلیل فروش اجناس غیراستاندارد به واحد حقوقی این اداره کل جهت سیر سایر اقدامات قانونی معرفی شده‌اند.

دهدشتی‌زاده از شهروندان خواست هنگام خرید هرگونه کالا به نشان استاندارد آن توجه و با خیالی آسوده نسبت به تهیه و مصرف کالا با نشان استاندارد اقدام کنند.

وی گفت: همچنین درصورت مشاهده هرگونه کالای فاقد نشان استاندارد و یا با کیفیت پایین‌تر از حد انتظار مراتب را برای بررسی موضوع با تلفن 1517، سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان گذارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.