وزارت علوم از سوی وزارت امور خارجه به عنوان مرجع علمی پروژه استانبول انتخاب شد.

 ارسلان قربانی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین المللی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: از طرف  وزارت امور خارجه وزارت علوم به عنوان مرجع علمی پروژه استانبول تحت عنوان اعتماد سازی برای آموزش در افغانستان انتخاب شده است.

 وی افزود: این پروژه برای تدوین همکاری آموزشی و علمی کشور ایران با افغانستان بود چنانچه هر کشوری متولی کمک به کشور افغانستان می شود که البته در همین راستا نشستی به منظور ارائه برنامه ها و پیشنهادهای اجرایی نهاد و سازمان ها تحت آموزش در افغانستان تشکیل شده است.

 قربانی تصریح کرد: در این جلسه از نهادها تقاضا شد تا برنامه ها را تحت این زمینه آموزش تعلیم و تربیت ارائه دهند و یک برنامه اجرایی به منظور عملیاتی تر کردن این پروژه استانبول از طرف وزارت امور خارجه تدوین شده که مهمترین بخش اجرایی آن ارائه برنامه ها در زمینه آموزشی به افغانستان در سطح ملی و منطقه ای بوده است.


وی تصریح کرد: در جلسه امروز از شرکت ها خواسته ایم تا پیشنهادات خود را در اختیار ما قرار دهند تا در تاریخ 25 شهریور که با حضور مسئولان آی اس کو و یونسکو در سازمان مطالعات امور خارجه به بررسی اجرای این برنامه ها می پردازیم.

 وی در ادامه به مجمع عمومی سازمان ملل و نشست سالیانه نیویورک اشاره کرد و گفت: در این نشست سالیانه یک پاورپوينتی به عنوان خلاصه ای از برنامه های پیشنهادی در قالب برنامه اعتماد سازی پروژه استانبول ارائه می شود که تمامی هدف ما در جهت نهادینه کردن همکاری های دستگاه های داخلی و 11 کشور در جهت  کمک به افغانستان در زمینه برنامه های آموزشی است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار