کاخ سفيد سرانجام سند ادعايي خود را منتشر کرد؛

سي‌ان‌ان: تصاوير، اظهار نظر‌های کاخ سفید را اثبات نمی‌کند / سناتورهاي کنگره هم تصاوير را قبول ندارند + فيلم

با اوج گيري تلاش‌هاي دولت اوباما براي متقاعد کردن سناتورهاي کنگره و همچنين مقامات ديگر کشورهاي جهان براي حمايت از حمله به سوريه، کاخ سفيد تصاوير ديگري از قربانيان و مصدومان حملات شيميايي را منتشر کرد.

به گزارش گروه چند رسانه‌اي باشگاه خبرنگاران؛ گفته مي‌شود اين تصاوير براي مشاهده اعضاي کنگره آمريکا منتشر شده است اما پس از نمايش تصاوير براي سناتورهاي کنگره شبکه آمريکايي سي‌ان‌ان با پخش تصاوير ادعايي دولت اوباما گفت: اين تصاوير نمي‌تواند ثابت کند حمله شيميايي کار دولت اسد بوده است.

مخالفان و دولت‌های غربي به سرکردگي اوباما مدعي هستند دولت سوريه مسئول اين حملات است در حاليکه دمشق تاکيد دارد شورشيان و مخالفان، اين حملات را انجام داده‌اند تا با مقصر نشان دادن دولت سوريه زمينه حمله نظامي غرب را به اين کشور فراهم کنند.

هم اکنون بيشتر کشورهاي جهان و اکثريت مردم در کشورهاي مختلف از جمله خود آمريکا با اين حمله مخالفند.

تلاش‌هاي آمريکا براي متقاعد کردن ديگر همپيمان‌هاي خود براي حمله به سوريه در حالي صورت مي‌گيرد که هنوز نتيجه تحقيقات بازرسان تسليحات سازمان ملل متحد که به منطقه(غوطه شرقي) اعزام شده بودند اعلام نشده است.

شبکه آمريکايي سي‌ان‌ان در ادامه با اشاره به متقن نبودن سند ادعايي کاخ سفيد گفت: با اين حال بايد توجه داشت اين تصاوير، ثابت نمي‌کند دولت اسد، به شکلي که دولت آمريکا مدعي است، اين حمله را صورت داده باشد.

تلاش‌هاي اوباما براي آوردن دليل و توجيه به منظور افروختن آتش جنگ ديگر در منطقه در حالي صورت مي‌گيرد که جنيس هن نماينده دمکرات مجلس نمايندگان آمريکا از ايالت کاليفرنيا که در جلسه محرمانه پخش تصاوير قربانيان حمله شيميايي دمشق نيز حضور داشت گفت: من نيز اين فرصت را داشتم تا اين تصاوير ( تصاوير ادعايي کاخ سفيد و دستگاه‌هاي اطلاعاتي آمريکا که در اختيار کنگره بود) را ببينم. اين تصاوير بسيار تکان دهنده بود ولي هنوز ديدگاه من در اين خصوص عوض نشده است. اين مساله(حمله نظامي به سوريه) بايد در سازمان ملل مطرح شود زيرا فلسفه وجودي اين سازمان نيز همين است.

هن افزود: آمريکايي‌ها ديگر از جنگ و درگيري‌ها در عراق و افغانستان خسته شده‌اند و بايد ثابت کنيم که اسنادي که اکنون ارائه مي‌شود مانند گذشته نيست. آمريکايي‌ها اين مساله را خيلي جدي مي‌گيرند و نمي‌خواهند کور کورانه پشت سر رهبران خود وارد جنگ شوند.

نماينده مردم کاليفرنيا در پايان تاکيد کرد: هنوز با حمله به سوريه مخالفم.


تصاویری هولناک از مجروحین بر اثر حمله شیمیایی

تمامي تلاش‌ها براي پايه‌گذاري حمله نظامي به سوريه در حالي صورت مي‌گيرد که هفته گذشته فيلمي در فضاي مجازي پخش شد که نشان مي‌داد، تروريست‌ها در حال استفاده سلاح شيميايي عليه مردم سوريه هستند.






گفتني است پيش از اين نيز تروريست‌ها با انجام آزمايش‌هاي شيميايي روي حيوانات از قصد خود براي انجام حملات شيميايي خبر داده بودند.




جنايات تروريست‌ها در سوريه فقط به استفاده از سلاح‌هاي ممنوعه ختم نمي‌شود، به گونه‌اي که پخش تصاويري از خوردن اعضاي بدن افراد هوادار دولت سوريه در اينترنت خشم مردم جهان را برانگيخت. 




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.