مديركل مركز سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از برگزاري روز جهاني سالمند با شعار «سالمندان چه مي‌گويند» خبرداد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دكتر علي سنگي ضمن اعلام اين خبر گفت: مراسم روز جهاني سالمند ساعت 9 تا 11 دوشنبه 8 مهرماه در دانشگاه علوم پزشكي ايران و با حضور مسئولين وزارت بهداشت و روسا و مديران سازمان‌هاي مرتبط با موضوع سالمندان برگزار مي‌شود.

وي همچين از اختصاص يك هفته به موضوع سالمندان و اجراي برنامه‌هاي متنوع در اين هفته خبر داد و در تشريح عناوين هفته سالمندان (6 تا 12مهرماه) گفت: روز شنبه «سالمند سالم»، يكشنبه «بيمارستان‌هاي دوستدار سالمند»، دوشنبه «سالمند و خدمات بيمه‌اي» ، سه‌شنبه «سالمند و مراكز حمايتي»، چهارشنبه «سالمند و شهر ايمن»، پنج شنبه «سالمند و خانواده» و جمعه«سالمند و كرامت اجتماعي» نامگذاري شده است.

دكتر سنگي در ادامه برگزاري پنل‌هايي با موضوعات توانبخشي سالمندان در كشور، پروژه شهر دوستدار سالمند، خدمات رفاهي و بيمه‌اي مكمل و مباحث مربوط به خدمات آموزشي، پژوهشي، درماني و بهداشتي را از جمله پنل‌هايي عنوان كرد كه در طي هفته بزرگداشت سالمند برگزار خواهد شد.

وي ديدار با خانواده معظم شهدا و عيادت از جانبازان سالمند را از ديگر برنامه‌هاي اين هفته برشمرد و اظهار اميدواري كرد كه سند ملي سالمندان كه در دولت قبلي به شوراي عالي سلامت تقديم شد، با حمايت و توجه دولت جديد به اين موضوع، ابلاغ شود.

مديركل مركز سلامت جمعيت، خانواده و مدارس گفت: با توجه به وجود فرهنگ غني در جامعه اسلامي اميدواريم كه هم خانواده‌ها و هم دولت بتوانند توجه ويژه‌اي به موضوع سالمندان داشته باشند چرا كه جمعيت سالمندان در كشور ما روز به روز در حال افزايش است. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار