استان همدان علی رغم اینکه در سال آب 91-92 کم بارش ترین استان کشور بوده است امسال هیچ گونه قطعی آب برای مشترکان نداشته است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در جمع خبرنگاران گفت : امسال شاهد کاهش 44 درصدی بارش های جوی استان در مقایسه با آمار بلند مدت 20 ساله بودیم و در کنار افزایش دمای بیش از 5 درجه ای هوا در فصل تابستان باعث بالارفتن مصرف آب و در کنار آن اهمیت آب برای مردم شد.
مرتضی عزالدین با بیان اینکه مصادف شدن ماه مبارک رمضان با فصل تابستان هم  باعث مصرف بیشتر مردم از آب شد افزود :ما بر قول خود که گفته بودیم به هیچ وجه امسال قطعی آب برای مشترکین مانند دوره های قبل در زمان خشکسالی نداریم پا برجابودیم و این دوره ی سخت گرمایی را بدون قطعی آب گذراندیم.
 وی استفاده از چاه های اجاره ای و کشاورزی برای حل مشکل کمبود آب در استان را روش نوینی برای تامین آب دانست و گفت : ما از این طریق 4 حلقه چاه اجاره ای را با  435 لیتر در ثانیه وارد مدار تامین آب استان کردیم .
عزالدین با بیان اینکه امسال ظرفیت سد اکباتان با توجه به کاهش بارندگی ها از 44 میلیون متر مکعب به 14 میلیون  و 600 هزار متر مکعب رسیده است افزود : امسال به منظور تامین آب بیشتر و جبران کمبود آب ذخیره شده در سد اکباتان  با بازرسی و پایش 80 چاه کشاورزی ، 14 چاه حلقه از این چاه ها  به منابع آب استحصالی شرکت آب و فاضلاب استان همدان برای مشکل کمبود آب در شهرهای همدان ، ملایر، اسدآباد ، کبودرآهنگ تویسرکان ، بهار و گل تپه اضافه شد./س
برچسب ها: قطعی آب ، کم بارش ، همدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.