مهندس طراحي واجراي طرح‌هاي ناحيه فولادسازي فولادمبارکه از اجراي موفقيت آميز طرح انتقال آهن اسفنجي از مگامدول شهيد خرازي به ناحيه فولادسازي خبرداد.

علي خسروي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، گفت: طرح‌هاي با توجه به مصوبه و اجرايي شدن مگامدول شهيد خرازي و توسعه زير سقف ناحيه فولادسازي در سال88، براي آهن اسفنجي توليد شده در مگامدول شهيدخرازي به بين‌هاي ذخيره توسعه زير سقف فولادسازي لازم بود که اين طرح اجرا شود، در همين راستا درمهرماه سال89 پس از برگزاري مناقصه و تشريفات مربوطه طرح مذکور به شرکت ماشين سازي اصفهان واگذار گرديد.

وي افزود: طراحي سازه‌هاي فلزي و سيويل، مکانيک سامانه انتقال و شامل نقاله‌ها، شوت‌ها و دايورتورهاي مربوطه، برق رساني، غبارگيرها، اتوماسيون و ابزار دقيق، سامانه اعلام و اطفاء حريق، پيجينگ و دوربين‌هاي مداربسته همگي توسط پيمانکارداخلي انجام پذيرفت و امور مهندسي به کنترل طراحي ها و محاسبات مربوطه با همکاري نمايندگان بهره برداري واحد احياء مستقيم اقدام نمود.

مسئول طرح انتقال آهن آسفنجي به فولادسازي فولادمبارکه درادامه گفت: طرح نهايي انتقال آهن اسفنجي پس از اصلاحات و اضافه و کسر نمودن بخش هاي مورد نظر بهره بردار شامل 8 نوارنقاله جمعأ به طول1850 متر و باعرض1200ميليمتر که دو نوار نقاله آن به صورت تريپري (قابل تغيير محل تخليه) به همراه تجهيزات و متعلقات مربوط در مسير انبارها و روي کانال Iوارد مرحله ساخت و تأمين تجهيزات و اجراء گرديد.

وی افزود: آماده سازي و سيويل طرح شامل نقشه برداري‌ها وآزمایش خاک ، دمونتاژانبار‍C12 انجام و بيش از 11500 متر مکعب خاک برداري، 350 تن آرماتور،3400 متر مکعب بتن‌ريزي ،4231 تن بک فين و همچنين شمع کوبي در دو سوي کانال I بدون مسدود نمودن انجام شد و ساخت اسکلت سازه‌هاي فلزي نوار نقاله‌ها، سازه‌هاي مکانيک و....به وزن 3هزارتن بومي سازي، ساخته و اجراگرديد.

وي خاطرنشان کرد: در اجراي اين طرح جمعا200تن تجهيزات مشتمل بر بلت‌ها روليک‌ها، موتورها، گيربکس‌ها و کوپلينگ‌ ها و نيز بيرينگ‌ها به رغم تحريم‌ها از خارج کشور تأمين و در موعد مقرر در طرح مذکور مورد استفاده قرار گرفت.

علي خسروي افزود: پس از اجراي طرح انتقال آهن اسفنجي به ناحيه فولادسازي آزمایش سرد و گرم طرح در اواخر سال گذشته انجام و با آماده به کاري خطوط خروجي آهن اسفنجي از مگامدول ونوارهاي انتقال زير بين هاي ذخيره توسعه زيرسقف فولادسازي درمرداد ماه سال جاري بهره برداري از اين خطوط با ظرفيت انتقال 800تن آهن اسفنجي در ساعت آغازگرديد که با توجه با ضريب طراحي 3/1تا1050تن در ساعت قابل بهره برداري است که قابليت 2 برابر ظرفيت توليد فعلي مگامدول‌هاي شهيد خرازي فولادمبارکه را دارا مي‌باشد./س

برچسب ها: اصفهان ، ناحیه ، فولاد ، سازی ، مبارکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.